Sport

2014.07.23. 10:04

Lewis Hamilton és a második kanyar

Idén új korszak vette kezdetét a Forma–1-ben, a sportág jelentős szabálymódosításon ment keresztül. A nagy horderejű változásokat a 29. Pirelli Magyar Nagydíjra kilátogató a szurkolók is megtapasztalhatják.

Surányi Géza

A 2014-es évben a nyolc évig használt 2,4 literes erőforrásokat felváltották az 1,6 literes turbómotorok. Az új erőforrások hangereje jócskán alulmúlja a korábbiét, ami miatt a szurkolók egy része folyamatosan nemtetszését fejezi ki, mások pedig semmi kivetnivalót nem találnak a turbók „brummogását” illetően. A Hungaroringet felkereső nézők saját maguk foglalhatnak állást a vitás kérdésben.

Az idősebb drukkereknek természetesen nem jelent újdonságot ez a fajta hanghatás, ugyanis az első Magyar Nagydíjon kizárólag turbós erőforrással felszerelt versenyautók vettek részt, míg a következő két évben is akadt ilyen motort használó csapat.

[caption id="" align="alignleft" width="360"] A tavaly győztes Lewis Hamilton (jobbról a második) 1:42:29.445 óra alatta teljesítette a távot Mogyoródon Fotó: Amber PR
[/caption]

Az új motorok közül a Mercedes-Benzé sikerült a legjobban, ugyanis a csapat az idén egy kivétellel az összes futamot megnyerte. Két versenyzőjük közül az a Nico Rosberg vezeti a világbajnoki tabellát, aki még sohasem nyert a Hungaroringen, míg csapattársa, Lewis Hamilton már az ötödik győzelmére tör itt. A brit versenyző tavaly a Hírlap érdeklődésére elmondta, hogy a Hungaroring a kedvencei közé tartozik, és ha kanyart kellene elnevezni róla, a másodikat választaná.

A két Mercedes-pilóta egyaránt a verseny favoritjának számít, a konkurencia legfeljebb abban bízhat, hogy mindkét német autó felmondja a szolgálatot. Ha ez megtörténik, akkor a szintén Mercedes motorokat használó Williams csapat versenyzői, Valtteri Bottas és Felipe Massa pályázhat a legnagyobb eséllyel a győzelemre. A finn Bottas nem csak autóval számít az egyik leggyorsabbnak a Hungaroringen, két évvel ezelőtt ugyanis 15 és fél perc alatt futotta körbe a 4381 méter hosszúságú pályát. A világbajnok Sebastian Vettel (Red Bull), csapattársa Daniel Ricciardo valószínűleg csak a dobogó alsó fokáért küzdhet, ugyanúgy Fernando Alonso (Ferrari).

A Hungaroring Sport Zrt. akciójának keretében a futam napjára 19 ezer 990 forintért ülő- és 9900 forintért állójegyeket lehet vásárolni, ezekkel országos szinten ingyenes igénybe vehetőek a tömegközlekedési eszközök.

Számos újdonság

A motorok mellett a másik újdonságot az autók számozása jelenti. A pilóták az idei év elején kiválasztott rajtszámmal versenyeznek karrierjük hátralévő részében, így autóikon évről-évre ugyanazt a számot kell keresni. A kivétel az aktuális világbajnok, aki az ezért járó 1-es számmal indul. Rosberget tehát 6-os, Hamiltont 44-es, Ricciardót 3-as, Alonsot 14-es Bottast pedig 77-es rajtszámmal láthatja majd a közönség.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!