Közélet

2016.05.04. 16:37

Megoldható volt a történelem érettségi

A történelem feladatsorral kellett szembenézniük az érettségizőknek szerdán. Az első visszajelzések szerint a tanárok és a diákok is megválaszolhatóknak találták a kérdéseket. A témák nem érték váratlanul az érettségizőket.

J. H.

A rövid választ igénylő feladatok közül középszinten az athéni demokráciától indulhattak, a második feladat az iszlám valláshoz kapcsolódott – mely témakörre aktualitását tekintve sokan számítottak. Az államalapítás, a nagy földrajzi felfedezések, a Rákóczi-szabadságharc, az ipari forradalom, a dualizmus kori nemzetiségi viszonyok, a világháborúk mellett a Kádár-korszak is a feladatok között szerepelt.

A fejlődő országok problémáival, a hazai cigányság helyzetével zárták a rövid választ igénylő kérdéseket. A esszéfeladatban kifejthették a tanultakat a felvilágosodásról, a Sztálin-éráról, az Erdélyi Fejedelemségről, Károly Róbertről, az 1848-49-es szabadságharcról, Mária Terézia koráról, de a Rákosi-korszak jellemzését és Bethlen István miniszterelnökségét is választhatták.

Arra kértük szerda délután megyénk történelemtanárait, hogy értékeljék lapunknak az érettségi feladatsort. Tüzetesebb áttekintésre ugyan még nem volt alkalmuk, de első ránézésre is pozitív képet festettek.
A gyöngyösi Vak Bottyán János Katolikus Műszaki és Közgazdasági Középiskola igazgatója, Benyovszky Péter történelemtanárként nagyon korrekt, jól összeállított felmérőnek találta az ideit, gondolataihoz hozzátette: természetesen azért a diákoknak rendelkezniük kellett a megfelelő tudással ahhoz, hogy választ tudjanak adni a kérdésekre.

– Végzős osztályt is tanítottam történelemből, már sikerült egy-két diákkal beszélgetnem, akik szintén pozitív érzésekkel adták be dolgozataikat. Teljesült néhány próféciám is: az iszlám vallás, az I. világháború 100 éves évfordulója mind aktuális kérdések voltak, lehetett számítani rájuk. A XX. századdal kapcsolatos kérdések szerencsések voltak, hiszen ezeket nemrég vettük át a diákokkal – jegyezte meg Benyovszky Péter.

Az Andrássy György Katolikus Közgazdasági Középiskola történelemtanára, Grósz Tivadar szerint is a diákok jól megoldható feladatokkal találkoztak, melyek a magyar és az egyetemes történelem leglényegesebb részeire kérdeztek rá.

– Nem egyforma nehézségűek voltak a feladatok, természetesen kellő odafigyelést igényeltek. Az utolsó két feladat túlmutatott a tankönyveken, grafikonokat kellett értelmezniük, mellyel napjaink történelmét is számon kérték. Az esszéfeladatokról is csak jókat mondhatok, érzésem szerint jobbak voltak, mint például a tavalyiak – árulta el véleményét az Andrássy tanára.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!