2017.05.22. 13:13
Gondolná, hogy ma már alig néznek tévét a fiatalok?
A Z-generáció fele nem néz már híradót, 44%-uk közösségi oldalakról tájékozódik.
A kutatás eredménye arra is rávilágít, hogy tudatosan csupán 28%-unk kapcsolja be a televíziót, a fiatal generáció életében már az okostelefon, a PC és a laptop jelenti a médiafogyasztás központját - számolt be róla a hvg.hu.
A legtöbb audiovizuális tartalmat még mindig otthon fogyasztjuk, de a korábban tévézésre fordított idő egyre inkább tolódik az internet irányába. Generációk szerint előre haladva a háztartásokban egyre alacsonyabb számban találkozunk televíziókészülékkel (78%), és bár az okostelefon (80%) után ez a második leggyakrabban előforduló infokommunikációs eszköz, a jellemzően még mindig szüleivel élő Z-generáció (azaz az 1996 és 2007 között születettek) életében, már közel sem játszik olyan fontos szerepet.
Esetükben ugyanis az okostelefon (31%), a PC (26%) és a laptop (27%) jelenti a médiafogyasztás központját.
A kutatásból az is kiderül, hogy az apróhirdetési piacon az új és a használt tv-készülékekre, laptopokra és okostelefonokra egyaránt nagy a kereslet.
És bár a tévézés a megkérdezettek 55%-ánál még mindig döntően az esti kikapcsolódás része, konkrét műsor miatt már csak 28%-unk kapcsolja be készülékét. A Z-generáció mintegy negyedének van olyan kedvenc műsora, amit a tévében nem is adnak, így valamelyik online felületen követi akár heti rendszerességgel.
A hír- és riportműsorok népszerűsége generációnként jelentősen eltérő, de a legtöbb korcsoport szívesebben nézi meg a híreket, minthogy elolvassa őket. Kivétel ez alól az Y-generáció, amelynek tagjai épp olyan készséggel olvasnak, mint néznek híreket.
A teljes cikket ide kattintva tudja elolvasni.