Közélet

2017.05.23. 13:50

Várniuk kell még arra, hogy jobb úton közlekedhessenek

Egyelőre a 23-as, 25-ös bővítésének tervezése zajlik, közben Bekölcén is szeretnének útfelújítást.

Tóth Balázs

Kátyú

Fotó: AS



Elkészült a 23–25. számú főút Bátonyterenye – Kisterenye – Ózd közötti szakaszai fejlesztésének tanulmányterve, környezeti hatástanulmánya. A munka során a 23. számú főúti szakaszt kilenc tervezési szakaszra bontották, míg a 25-ös főutat ötre. Ezek összesen 23 részszakaszból állnak, amely közül tíznél indulhatna el akár azonnal is a munka, de kilencnél csak hosszabb távon lehet építkezésbe fogni.



Ismert: a tervek szerint a régió északi részén húzódó főutakat kétszer két sávosra bővítenék, így gyorsabban elérhető lenne Budapest. Bátonyterenye, Nemti, Nádújfalu, Pétervására, Bükkszenterzsébet és Tarnalelesz mellett is épülne kétszer egysávos elkerülő szakasz, az ezek közötti utak lennének kétszer kétsávosak. A 25-ös főút végig kétszer egysávos maradna Szentdomonkos és Ózd között. A hat kilométer hosszú borsodnádasdi szerpentinen a meglévő nyomvonalat jelentős mértékben korrigálják, kapaszkodósáv is épülne ott, ahol szükséges. A 25-ös főúton is lesznek elkerülők, így Szentdomonkosnál, Borsodnádasnál, Arlónál és Járdánházánál, ill. Ózdon.

[caption id="" align="alignleft" width="650"] Mikófalva és Bekölce között is szükség volna az út felújítására, de ez egy projektlistában sem szerepel. Képünk illusztráció Fotó: MW
[/caption]

A tanulmányterv szerint a 25-ösön kétszer két sávos kialakításra az egybeépülések, vagy a települések közötti rövid hossz miatt nincs lehetőség. A tervek szerint a két főúton épülne számos körforgalom, több tucat híd és völgyhíd.

A folyamatban lévő környezetvédelmi engedélyezési eljárás hamarosan lezárul. A beruházás költségéről csak az engedélyezési és kiviteli tervek ismeretében tud előzetes becslést adni a Magyar Közút.
A környékbeli utak forgalmának csökkenését várja a három ütemre bontott beruházástól a Magyar Közút NZrt., bár lesz, ahol több autó jár majd.

Az út állapota örök probléma például Bekölcén, amelyet rossz minőségű szakaszok kötnek össze a 25-ös főúttal, Egercsehivel és Mikófalvával is. A 23-25-ös főút gyorsúttá alakítása kapcsán ismét előkerült a téma, hiszen a térségben lesz az utolsó kapcsolódási pont Heves megyében. Úgy gondolják, a majdan a szilvásváradi lovasközpontba tartó forgalom miatt érdemes volna felújítani a Bekölcén, Mikófalván és Egercsehin áthaladó utakat, hiszen a versenyek miatt több teherautó megjelenése várható. Most is jelentős kamionforgalom halad át a településeken, s mivel nincs alapja az útnak, sorra mennek tönkre a házak.

Bár a környékbeli önkormányzatok lobbiztak érte, a projektnek végül nem része a 2510-es út 25-ös főút és 2507-es út közötti, valamint a 2507-es út Mikófalva és Bélapátfalva közötti szakaszának felújítása. E beavatkozások becsült összköltsége bruttó 1,27 milliárd forint, amit az önkormányzatok egyébként közös pályázattal is előteremtenének. A közútkezelő szerint az útszakaszok a jelenlegi projektlistákban nem szerepelnek, az átfogó rekonstrukcióra egy későbbi program adhat majd lehetőséget.

Tóth Balázs Mikófalva és Bekölce között is szükség volna az út felújítására, de ez egy projektlistában sem szerepel Fotó: MW -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!