Friss hírek

2004.10.19. 13:08

Folyamatos érdeklődés az EU-vonalon

Az Európai Unióval kapcsolatos lakossági tájékoztatást végző EU-vonal naponta 300-400 hívást fogad, internetes oldalán pedig 3-5 ezer honlap-látogatónak szolgál válaszokkal - mondta Jankó Bálint, a tájékoztató szolgálatot üzemeltető Weber Shandwick GJW vezető tanácsadója a mai sajtótájékoztatón Budapesten.

BAMA

A vezető tanácsadó közölte, hogy az EU-vonal tavaly februári beindítása óta eltelt 20 hónapban eddig 100 ezer, uniós témák iránt  érdeklődő telefonáló hívását fogadták.


"Az EU-vonal honlapját 1,15 millióan tekintették meg, akik közül  8 ezren e-mailen küldött kérdéseikre választ kaptak" - tette hozzá.



Jankó Bálint a tapasztalatokat ismertetve beszámolt arról, hogy  az EU tájékoztató szolgálatukhoz érkező kérdések egyre inkább egyedi  élethelyzetekre vonatkozó, speciális válaszokat követelnek meg. Az  EU-val kapcsolatos tévhitek, valamint az általános kérdések egyre  inkább visszaszorulnak.
A vezető tanácsadó kifejtette, hogy a leggyakoribb érdeklődők  kis- és közepes vállalkozások képviselői, valamint diákok, akik  legfőképp uniós munkavállalással, oktatással, utazással, gazdasági  és kereskedelmi szabályokkal kapcsolatban várnak válaszokat.

Gyárfásné Fekete Judit, a Miniszterelnöki Hivatal EU  kommunikációs főosztályának vezetője elmondta: a Külügyminisztérium  közbeszerzési eljárást követően kötött 2002 októberében szerződést a  Weber Shandwick GJW-vel arról, hogy a politikai és kommunikációs  tanácsadó cég 2005. december 31-ig évi 126 millió forintból EU  tájékoztatási szolgálatot üzemeltet.

A főosztályvezető jelezte: egyelőre nincs kormányzati döntés  arról, hogy 2006 után fennmarad-e az EU-vonal, ám a korábbi  tagországok eddig gyakorlata alapján a szolgálat általában egy  bővebb tájékoztatási kört magába foglaló állampolgári vonallá alakul.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!