Hogyan küzdjük le a tavaszi fáradtságunkat?

2017. március 18. 13:34 B. K.
heves megye | Minden kellemetlen tünet ellenére, a tavaszi fáradtság nem betegség, hanem a szervezet normális reakciója, amikor a téli üzemmódról tavaszira vált.

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

– A tavasz közeledtével mindkét gyermekemen látom, hogy sokkal fáradékonyabbak, gyakran panaszkodnak fejfájásra, szédülésre – írja olvasónk. Azt kérdi, mit tehetne, hogy simábban túllegyenek a tavaszi fáradtság tünetein.

Kérdésére a webbeteg.hu segítségével kerestünk választ.

Minden kellemetlen tünet ellenére, a tavaszi fáradtság nem betegség, hanem a szervezet normális reakciója, amikor a téli üzemmódról tavaszira vált.

A fáradtságérzet kialakulását elsősorban a hormonháztartásunkban lezajló folyamatok okozzák, mégpedig az „alvási hormon”, a melatonin és a „boldogsághormon”, a szerotonin szintjének szezonális ingadozása. A tavaszi kimerültségért nemcsak a hormonszintek változása a felelős, hanem a hideg hónapokban megszokott étrend is. A téli táplálkozás zsírban gazdag és kalóriadús, kevesebb friss gyümölcsöt és zöldségfélét fogyasztunk, így ásványi só- és vitaminhiány alakul ki.

Mit tehetünk tehát? Sétáljunk, kocogjunk, fussunk, kerékpározzunk. Javasolt a napi többszöri, kisebb mennyiségű étkezés, így a szervezet energiaellátása egyenletes lesz, és a táplálék feldolgozása is kevesebb megterhelést jelent számára. Szervezetünknek számos vitaminra, nyomelemre, zsírsavra van szüksége. Fogyasszunk minél több gyümölcsöt, zöldségfélét, tejet, tejterméket. Javasolt a joghurt és a kefir, nem okoznak étkezés utáni bágyadtságot. Tanácsos naponta 1,5–2 liternyit inni, ásványvíz, gyümölcs- és zöldséglé formájában.

A meleg, bágyasztó kádfürdőzés helyett zuhanyozzunk. A reggeli váltózuhany segítségével egész nap frissek maradhatunk. Kezdjük a zuhanyzást először kellemes hőmérsékletű vízzel, majd hűtsük folyamatosan, és ezt megismételhetjük háromszor. A zuhanyzást hideg vízzel fejezzük be.

Gondolkozzunk pozitívan. Ne keltsük, de kerüljük a felesleges konfliktusokat, de vállaljuk bátran a megoldásra váró problémáinkat. Az igaz emberi kapcsolatok segítenek a feszültség oldásában.

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Hogyan küzdjük le a tavaszi fáradtságunkat?

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
Ország, világ, gazdaság

Mikler: A harmadik helyért is küzdeni kell az Eb-n

Mikler: A harmadik helyért is küzdeni kell az Eb-n

„Ősszel az lesz a legnagyobb feladatunk, hogy alkalmazkodjunk az új kapitány stílusához.”

Vasárnapi sportműsor: F1, Michelisz, Konföderációs Kupa

Újra a medencében a férfi vízilabda-válogatott • Döntő a női kosár Eb-n • HFL.

C. Ronaldo beérte Kocsist, Portugália csoportelső

Portugália félidőnként két gólt szerezve legyőzte Új-Zélandot. CR7 75 góljával beérte Kocsis Sándort.

Haladás: távozik Szombathelyről a kulcsember – hivatalos

Haladás: távozik Szombathelyről a kulcsember – hivatalos

Iszlai Bencének kétéves szerződést ajánlottak, ő azonban nem fogadta el azt.

F1: Erre jelenleg senki sem képes, csak Lewis – Lauda

Alonso: Sajnálom, hogy mindenkit megzavar a végsebességünk, de ez van.

La Liga: exliverpooli duplázó, megvan a harmadik feljutó

A Tenerife hiába érkezett előnnyel a Getafe otthonába, a hazaiak ünnepelhettek.

Előző
  • Kos
  • Bika
  • Ikrek
  • Rák
  • Oroszlán
  • Szűz
  • Mérleg
  • Skorpió
  • Nyilas
  • Bak
  • Vízöntő
  • Halak
Következő

Mai horoszkóp

  • A barátság és a munkája során számos kapcsolatot köt. Sikersorozat következik életében. Szívügyek terén boldog, s bizakodó lehet.
Kos Bika Ikrek Rák Oroszlán Szűz
Mérleg Skorpió Nyilas Bak Vízöntő Halak
Megyei Piactér