Szolnok-tiszaroffi út: traktorral, tankkal járható

2012. július 29. 07:02 Szilvási Zsuzsa
Helyreállítás | Régóta húzódik a tiszagyendai út felújítása, egy időre még járhatatlanná is minősítették. A kivitelező és a hatóságok évek óta pereskednek, azok pedig, akik kénytelenek ezen a szakaszon közlekedni, nap mint nap bosszankodnak.

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

– Hetente többször is meg kell tennem a Tiszaroff–Szolnok közötti szakaszt, s őszintén szólva, nagyon várom már, hogy legalább viszonylag járható minőségű úton közlekedhessek – panaszkodott G. Imre, aki üzletkötőként gyakran jár a térségben. – Állítólag ez az út most járható, de mivel? Traktorral vagy tankkal?

Mint ismeretes, a Fegyvernek és Tiszagyenda közötti útszakaszt a kisújszállási elkerülő út építéséhez szükséges földet hordó nehézgépjárművek tették csaknem járhatatlanná. Az egyik anyagnyerőhely Fegyvernektől mintegy 15 kilométerre, Tiszagyenda határában volt. A munkálatok beruházója a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a kivitelező a PT Kisújszállás Konzorcium, a konzorciumvezető a Porr Építési Kft. volt.

A szállításra megkért útvonalengedélyhez kiadott hozzájárulásban annak idején rögzítették, állapotromlás esetén azt helyre kell állítani a szállítás befejeztével. Ám a kérdéses útszakaszt mostanáig csak részben állította helyre a kivitelező, további munkálatok szükségesek.

– Nem értem, miért nem lehet ezt a néhány kilométeres szakaszt rendesen helyreállítani – mondta ifj. Bolyhos István, aki tiszagyendai vállalkozóként naponta kénytelen kerülgetni a kátyúkat ezen az úton.
–  Mostanáig csak javítgatták, foltozgatták, a nagy melegben például vastagon olvadt fel az aszfalt. Aztán rászórtak némi zúzalékot, amit persze ver fel az autó, tönkretéve a karosszériát. Számunkra mindegy, ki csinálja meg, csak legyen járható, aztán felőlem pereskedhetnek egymással a kivitelezők és hatóságok, ahogy tetszik.

Egyeztetések és eljárások

Az említett útszakasz károsodása egyértelműen a PT Kisújszállás Konzorcium tevékenységéhez köthető – mondta el Kovács Károly, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója.
– Mivel az egyeztetések nem vezettek eredményre, több eljárást kezdeményeztünk. A megyei kormányhivatal Közlekedési Felügyelősége a 2012. június 11-i végzésében elrendelte a PT Kisújszállás Konzorcium részére a helyreállítást. A munkákat 15 napon belül kellett volna megkezdeniük. Információink szerint a közigazgatási határozat felülvizsgálata iránti per várhatóan az NKH határozatának hatályon kívül helyezésével fog záródni eljárási hiba miatt. Ettől függetlenül a konzorcium benyújtotta az út helyreállítására vonatkozó technológiai javaslatát, ennek elbírálása folyamatban van. Társaságunknak az útszakasz forgalmának fenntartása többlet üzemeltetési-fenntartási költségeket okoz, ez idén már közel 15 millió forint – tette hozzá az igazgató.

Természetesen a kivitelezőt is megkerestük a kérdéssel: mikor kívánják helyreállítani a kérdéses szakaszt. Válaszként az alábbi nyilatkozatot küldte a cég: „A PT Kisújszállás Konzorcium továbbra is vállalja és eleget kíván tenni szerződéses helyreállítási kötelezettségének. A helyreállítás műszaki tartalmára vonatkozó különböző álláspontok közelítésén, a végleges műszaki megoldás kidolgozásán aktívan dolgozunk, így a helyreállítás tényleges megkezdése elsősorban a közútkezelővel szükséges megállapodás megszületésétől függ.”

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Szolnok-tiszaroffi út: traktorral, tankkal járható

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
Ország, világ, gazdaság

F1: Érthetetlen, miért akkor kellett a bokszba állnom – Räikkönen

F1: Érthetetlen, miért akkor kellett a bokszba állnom – Räikkönen

„A csapat örül, én kevésbé. Ha nem hinném el nekik, amit mondanak, túl bonyolulttá válna.”

NB II: élő eredménykövető a 37. forduló mérkőzéseiről

A Kisvárda a kiesés elől menekülő Ceglédet fogadja • A Balmaz a már bajnok PAFC-hoz látogat.

Indy 500: Alonso az 5. helyről indul - élőben a futam az NSO-n

Fernando Alonso az 5. helyről vág neki a legendás 500 mérföldes versenynek – élő, szöveges közvetítés.

Honvéd–Celtic? Fradi–Partizani megint?! Kik lehetnek a mieink kupaellenfelei?

Honvéd–Celtic? Fradi–Partizani megint?! Kik lehetnek a mieink kupaellenfelei?

Június 19-én sorsolnak először • Két csapatunk kiemelt lesz, kettő nem. Zárt kapus Honvéd-meccsek jönnek.

MTK: „Érzékeltetni szeretném, miért estünk ki”

Az egyik távozó edző már bejelentette, milyen csapatnál dolgozik a jövőben – mestermérlegek.

Serie A: vereséggel zárta az idényt a Milan

Pisacane révén a 93. percben szerezte meg a győztes gólt a Cagliari.

Kövessen bennünket a Facebook-on!
Előző
  • Kos
  • Bika
  • Ikrek
  • Rák
  • Oroszlán
  • Szűz
  • Mérleg
  • Skorpió
  • Nyilas
  • Bak
  • Vízöntő
  • Halak
Következő

Mai horoszkóp

  • A barátság és a munkája során számos kapcsolatot köt. Sikersorozat következik életében. Szívügyek terén boldog, s bizakodó lehet.
Kos Bika Ikrek Rák Oroszlán Szűz
Mérleg Skorpió Nyilas Bak Vízöntő Halak
Megyei Piactér