Magyar-magyar gazdasági fórum Hajdúszoboszlón

Promóció | A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) március 16-17. között első alkalommal rendezte meg Kárpát-medencei Gazdasági Konferencia és Kiállítás elnevezésű szakmai rendezvényét. A hiánypótló esemény mintegy 200 kiállító, és több mint 400 szakmai érdeklődő, továbbá a határon túli magyar pártok vezetőinek részvételével zajlott Hajdúszoboszlón.

A konferencia célja a határokon átívelő magyar-magyar gazdasági kapcsolatok erősítése, valamint Magyarország és a közép-európai régió országai közötti együttműködések dinamizálása volt.

A rendezvényen Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium gazdaságdiplomáciáért felelős államtitkára ismertette a Magyar Kormány által 2015-ben meghirdetett Gazdaságfejlesztési Programot. Mint mondta, a rendszerváltás óta sokan sokat tettek annak érdekében, hogy a kárpát-medencei magyarság gazdasági értelemben is erősödjön, de senki nem tett annyit, mint az utóbbi egy évben a Magyar Kormány: Magyarország eddig 150 milliárd forintot biztosított a gazdasági fejlesztésekre. Az államtitkár szerint a napokban a vajdasági Szabadkán egyszerre négyezer magyar vállalkozóval írnak alá szerződést, aminek eredményeként ugyanennyi magyar család jut jobb megélhetési lehetőséghez, modernizálhatja gazdaságát, vásárolhat földet, gépet, eszközöket. Az államtitkár hozzátette: további két tucat nagyberuházás is kezdődik a Vajdaságban. A 30 milliárd forintos támogatásból új üzemek, gyárak épülnek, melynek eredményeként olyan mértékű fejlődésnek indulhat a vajdasági magyar gazdaság, mint még soha korábban. Ugyanakkor már Kárpátalján is zajlik a program, a Felvidéken és Erdélyben pedig ősszel indul.

Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója hangsúlyozta, 22 határon túli irodájukban, mint kihelyezett hídfőállásokon igyekeznek elérni az ottani magyar vállalkozókat, és külpiacra segíteni őket. „Feltérképezzük azokat a határon túli versenyképes vállalkozásokat, amelyekkel közösen dinamizálni tudjuk a magyar-magyar együttműködéseket, valamint erős közép-európai gazdasági együttműködést tudunk megalapozni” - mondta az MNKH vezérigazgatója. Oláh Zsanett kitért arra is, hogy olyan cégre szabott export fejlesztési akciótervet tudnak valamennyi hozzájuk forduló cég számára kidolgozni, mellyel már célzottan tudnak az egyes célpiacokra fókuszálni. 

Oláh Zsanett kiemelte, az Áldomás közösségi márka is hozzájárulhat a kárpát-medencei cégek közötti integráció erősítéséhez. A kezdeményezés véleménye szerint történelmi lehetőség a Kárpát-medencéből származó kiváló minőségű élelmiszerek exportjának növelésére. A közösségi márka termékei szigorú minősítésen esnek át, ami garanciát jelent a külföldi partnerek számára a magas minőségre. Eddig 134 termék kapta meg az Áldomás ernyőmárka előfeltételét jelentő Fogyasztóbarát Védjegyet, melyek közül 43 termék már az Áldomás arculatának megfelelő csomagolással kezdte el hódító útját a nemzetközi piacokon, így Észak-Európában, Japánban vagy az Arab-öbölben.

Megyei Piactér