A Tesco az élen a multiversenyben

2012. április 30. 06:51 MTI
A Tesco, a CBA és a Coop áll a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi láncok tavalyi Nielsen-toplistája élén, a sorrend 2010-hez képest nem változott.

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A Nielsen becslése szerint a Tesco forgalma 705,2 milliárd forint volt tavaly, 2010-ben 666,5 milliárd. Igaz, 2011-ben összesen 212 üzlete működött Magyarországon, héttel több, mint egy évvel korábban. A CBA forgalma tavaly 565 milliárd forint volt, 10 milliárd forinttal több, mint egy évvel korábban, az üzleteinek száma 5-tel 3.077-re nőtt. A harmadik helyen szereplő Coop 5.225 üzlettel 510 milliárd forint forgalmat ért el 2011-ben, csakúgy mint 2010-ben, de akkor még 5.250 üzlete volt.

A Nielsen a toplistán három helycserét regisztrált: a Lidl az Auchan elé került, a rangsor hatodik helyére. Az Aldi a drogerie marktot előzte, és a tizenegyedik helyet foglalja el. Közülük a Lidl 234,6, míg az Aldi 69,0 milliárd forint bevételt ért el a Nielsen becslése szerint. A Rossmann pedig most tizenharmadik, mivel a Match-nál nagyobb lett a bevétele az elmúlt év során.

A piackutató szerint 2010-hez képest a legnagyobb ütemben a Lidl, az Aldi, a Tesco, a Penny és a drogerie markt növelte bolthálózatát. A Lidl 13 új üzletet nyitott tavaly, az Aldi ötöt, a Tesco hetet, míg a Penny Market és a drogerie markt hármat-hármat.
   
A piackutató szerint a napi fogyasztási cikkek kis- és nagykereskedelmi vállalatok aktivitását tükrözi a tévéreklám költési toplista: tavaly 3,38 millió reklámot sugároztak, ebből több mint egyharmad, 1,27 millió jutott az élelmiszerek, háztartási vegyiáruk és kozmetikumok gyártóira, csaknem 90 ezer pedig a boltláncokra.

 

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
A Tesco az élen a multiversenyben

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
Ország, világ, gazdaság

Videó: társai fogták le Liptákot, hogy ne menjen neki Kassainak

Videó: társai fogták le Liptákot, hogy ne menjen neki Kassainak

Fogalmazzunk úgy, a DVTK védője nem értett egyet az ítélettel, aminek hangot is adott.

Serie A: Roma–Lazio szuperrangadó élőben az NSO-n!

Újabb városi derbi Rómából, a zseniális Francesco Tottinak ez lesz az utolsó?

Boksz: Fury már válaszolt is az új Klicsko-verőnek

Az ukrán nem zárkózna el egy visszavágótól, Joshua úgy véli, bárkit ki tud ütni.

Maradhat-e a hokikapitány? Nem rajta múlik

Maradhat-e a hokikapitány? Nem rajta múlik

Rich Chernomaz: Okosnak kell lenni, amikor döntés születik az irányokról – interjú.

Vasárnapi sportműsor: rangadók a topligákban; a Veszprém a final fourért játszik

Tottenham–Arsenal, Roma–Lazio, Inter–Napoli • Döntő a budapesti ATP-tornán.

Légiósok: Sallai? Lehoztam, mert… – Bertoluzzi

„A fiataloknak nem elég, ha tisztában vannak az erősségeikkel, tudniuk kell reagálni.”

Kövessen bennünket a Facebook-on!
Megyei Piactér