Meglepetés a Kékszalag vitorlásversenyen

2012. július 6. 15:54 MTI
Csak szárnypróbálgatásnak szánták, mégis rekordot döntöttek a győztes csapat tagjai az idei Kékszalag MVM Partner Nagydíj Balaton-kerülő vitorlásversenyen az új építésű, Fifty-Fifty elnevezésű kétárbocos katamaránnal.

Mik ezek?

X
A sorban látható gombokkal a webes közösségi hálózatokon - Facebook - fejezheted ki egy kattintással tetszésedet vagy
oszthatod meg a cikkel kapcsolatos véleményedet ismerőseiddel.

"Tetszik" / "Like" gomb. Ezzel a gombbal a Facebookon fejezheted ki tetszésedet a cikkel kapcsolatban - üzenőfaladon
egyszerűen csak annyi jelenik meg, hogy kedveled ezt a cikket. Ha most éppen be vagy jelentkezve a Facebookra, akkor azt is
látod, hogy ismerőseid közül valakinek tetszett-e már ez az írás. Ha nem vagy bejelentkezve, a gomb megnyomása után ezt
egyszerűen megteheted. (Ez a gomb tényleg csak egy szimpla tetszésnyilvánítás - ha a cikkel kapcsolatban egyből véleményt is
megosztanál, akkor használd a cikk alatti szürke hátterű sorban található "Facebook" feliratot.)

A felugró ablakban beírhatod véleményedet is, és ha épp nem vagy bejelentkezve, egyben azt is megteheted.

A Józsa Márton kormányozta hajó 10:34:15 órás időeredménnyel ért célba elsőként csütörtökön Európa legnagyobb és leghosszabb - légvonalban 145 km-es - tókerülő vitorlásversenyén. Ezzel több mint öt perccel megdöntötte a Nemere II 1955-ben felállított csúcsát. Erre az eredményre sem Józsa Márton, sem a csapat többi tagja nem számított. 

"Bizakodtunk egy jó eredmény elérésében, de vérmes reményeink nem voltak" - mondta a hajó kormányosa pénteken az MTI-nek. - "A biztonságos körbeérés volt a kitűzött célunk, hiszen csak a start előtt egy nappal került vízre a katamarán, és csupán néhány órát tudtunk vitorlázni vele a verseny előtt. Az csak menet közben derült ki, hogy jól működik a hajó."

Józsa Márton egy technikai újításról is beszélt: "Az, hogy két árboc legyen a katamaránon, Paulovits Dénesnek az ötlete volt, aki tervezte és építette a hajót. A nagy vitorlafelület előnyünkre vált, hiszen a nem túl ideális, szélcsendes időjárásban is gyorsan tudtunk haladni, ráadásul mikor kisebb problémánk akadt az egyik vitorlával, a másik még mindig ott volt és működött, nem kellett egy helyben rostokolnunk. Ennek a megoldásnak köszönhetően tudtunk 10 csomós szélben 24 csomós (44 km/órás) sebességet elérni" - fejtette ki az első Kékszalag-sikerét arató Józsa, aki elmondta, akadtak izgalmaik a futam során.


"Hiába volt már viszonylag korán nagy előnyünk, nem nyugodhattunk meg, hiszen a vetélytársaink villámgyorsak voltak, Litkey Farkas be is ért minket, ráadásul a végén még egy zivatar is fenyegetett, ám végül sikerült győznünk. Erre nem számítottunk, a rekordra pláne nem. Igazából tesztnek, a 2014-es Kékszalagra való felkészülésnek szántuk az idei versenyt" - mondta Józsa Márton.

Tetszett a cikk? Ossza meg!
  • A+
  • A-
  • P
  • @>
  • |<

Iratkozzon fel!

Iratkozzon fel a BAMA hírlevelére!

Biztonsági kód

A cikk küldése e-mailben

X
Cikk címe:
Meglepetés a Kékszalag vitorlásversenyen

Biztonsági kód
A fenti képen látható ellenőrzőkód:

*-al jelzett mezők kitöltése kötelező!

Cikk megosztása a közösségi portálokon

X
Ország, világ, gazdaság

Repedések és lemondás a siófoki Fideszben

sonline.hu A többséget alkotó frakció egysége a szemétszállítási díj kapcsán ingott meg. Vezető nélkül maradtak.

Első fokon hét évet kapott a csecsemőgyilkos anya

kemma.hu Nem tudta, de még élt az újszülött, amikor táskába csomagolta. Két napig otthon tartotta, majd levitte egy tárolóba.

Marad a bivalytámogatás

Az átmeneti nemzeti támogatás (ÁNT) jogcímen továbbra is támogathatónak tartja a szaktárca a húshasznú bivalytehén tartását; az ehhez szükséges jogszabályi hátteret megteremti a minisztérium.

Három halott, szétszakadt autók az 5-ösön

Három halott, szétszakadt autók az 5-ösön

baon.hu A helyszíni nyomokból és a szemtanúk elmondása alapján csupán következtetni lehet a baleset előzményeire.

Átírhatjuk a történelemkönyveket?

heol.hu A régészet hozhatja meg az áttörést a magyar őstörténetben – vélekedik az egri származású szakember, Türk Attila.

Dezodor miatt akcióztak a pécsi rendőrök

bama.hu A dezodor ugyanis be volt csomagolva. Arab szöveget írtak rá, majd egy buszra dobták. Tinédzserek.

  • Képgalériák
  • Videogalériák
  • Választás 2014 - Fidesz választási központ - Fotó: Kallus György

  • Választás 2014 - Fotó: Kallus György

  • A Világgazdaság Stratégiai vállalatok stratégiája című konferenciája - Fotó: Vémi Zoltán

  • Átadták a 4-es metrót - Fotó: Kallus György

  • Rajtra kész a 4-es metro Kelenföldön Foto: Vémi Zoltán

  • Hatszáz új munkahelyet teremtett a Waberer’s csoport - Fotó: Kallus György

Előző
Következő
  • Eseménydús délután: USA-inflációs adat, Yellen-beszéd, EU-csúcs

    Eseménydús délután: USA-inflációs adat, Yellen-beszéd, EU-csúcs

  • Befizették az almaadót

    Befizették az almaadót

  • Az osztalékokra figyelünk: a Zwack 1200 forintot fizet részvényenként

    Az osztalékokra figyelünk: a Zwack 1200 forintot fizet részvényenként

  • Ráférne már a magyar piacra egy korrekció

    Ráférne már a magyar piacra egy korrekció

  • Vegyesen vizsgázott a Raiffeisen gyorsjelentése

    Vegyesen vizsgázott a Raiffeisen gyorsjelentése

  • A K&H egy év alatt megduplázta az új jelzáloghitelek folyósítását

    A K&H egy év alatt megduplázta az új jelzáloghitelek folyósítását

Előző
Következő
Tudom, te dolgozol Dara Péter
ügyvezető igazgató
DEVISE Hungary
Tudom, te dolgozol. Sok a munkád. Nincs időd megállni. Tervezni. Végiggondolni, hogy mit csináltál jól. S mit nem? Áttekinteni, hogy hol követtél el hibákat? Mit kellett volna másként csinálni? Miért megy másnak jobban? További írások itt találhatóak »
Nemzeti fejlesztési vágta Essősy Zsombor
vezérigazgató
MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt.
Homályos még, hogy a fejlesztés majdani irányait meghatározó tervek kinek az irányításával – NGM, NFM, KIM, NFÜ – készülnek el. Meggyőződésem, hogy (a korábbi versenylovas hasonlatnál maradva) jóval gyorsabban haladnánk előre, ha a négyből három zsoké sürgősen leszállna a nyeregből. További írások itt találhatóak »
Búcsúüzenet Oszkó Péter
ügyvezető igazgató
Portfolion
Úgy hiszem, semmi meglepő nincs abban, hogy a kormány nyilvánvaló gazdaságpolitikai kudarcai, az év végére újra beszakadó forintárfolyam, az állampapírok iránti kereslet elapadása miatt egyre kétségesebb finanszírozhatóság, a tönkretett növekedési pálya és a megrongált foglalkoztatási viszonyok tudatában évzáró aktusként újra előráncigálta Budai Gyulát. További írások itt találhatóak »
Jogszerű a hamburgeradó Bánki Orsolya
ügyvéd
ENWC
2011. szeptember 1-jétől ún. „népegészségügyi termékadó” terhel egyes üdítőitalokat, energiaitalokat, „előrecsomagolt cukrozott készítményeket”, sós snackeket és ételízesítőket. Az új adónem érezhetően drágítja majd a felsorolt élelmiszereket, emellett pedig számos jogi kérdést is felvet. További írások itt találhatóak »
Barcelonából jöttem… Mózes István
ügyvezető partner
ClientFirst Consulting Kft.
Idén szerencsém volt három kollégámmal együtt ellátogatni Barcelonába, a 12. MSPA (Mystery Shopping Providers Assosiation) Konferenciára. 42 ország közel 200 képviselője tette tiszteletét a találkozón, ahol a legfőbb téma természetesen a vevőkiszolgálás fejlesztése volt. További írások itt találhatóak »
Megyei Piactér