elismerés

2019.10.07. 11:32

Tizenegy magyar tervező mutatkozott be külföldön

Londonban, Párizsban, Milánóban is debütáltak.

Budapest, 2017. június 7. Hadrianus, az 1900 évvel ezelõtt hatalomra jutott, a mai Óbuda területén is élt mûvelt császár arcmását megjelenítõ, a Hello Wood tervezõi csapat által készített köztéri installáció az óbudai Fõ téren 2017. június 7-én. Az alkotás az Aquincumi Múzeumban megnyílt, Hadrianus MCM - egy ókori karrier története címû kiállításra hívja fel a figyelmet. Az erkélyen Mangliár László alkotó, a Hello Wood tervezõi csapat tagja. MTI Fotó: Máthé Zoltán

Forrás: MTI / Máthé Zoltán

A formatervezők a London Design Fairen és a Paris Design Weeken, a divattervezők pedig a Milano Fashion Weeken vettek részt a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szervezésében és koordinálásában – tájékoztatott az eredményekről az ügynökség hétfőn.

Az összegzés felidézi, hogy a Magyar Divat & Design Ügynökség koordinálásban a Paris Design Weeken, a London Design Fairen és a Milano Fashion Weeken is képviseltették magukat magyar márkák.

A Paris Design Weeken a Balassi Intézettel közös szervezésben, négy hazai formatervező, a Flying Objects részéről Húnfalvi András és Laufer Ferenc, míg a Hello Wood részéről Pozsár Péter és Ráday Dávid tartott előadást a magyar dizájn iránt érdeklődő francia közönség számára. Az esemény célja az volt, hogy a Magyar Divat & Design Ügynökség bemutassa a magyar dizájnt a párizsi közönségnek és szakembereknek, valamint kapcsolatot teremtsen a párizsi dizájnintézetekkel a jövőbeni együttműködések érdekében.

A közlemény szerint a London Design Fairen először jelentek meg magyar kiállítók, a szakmai szempontok alapján kiválasztott 11 formatervező pedig nagy sikert aratott az érdeklődők körében. Jimmy MacDonald, az LDF alapítója és igazgatója elismerően nyilatkozott a magyar pavilonról, és kiemelte, hogy a résztvevő magyar márkák tökéletesen illeszkednek a vásár szellemiségéhez, kiállítóihoz.

Második alkalommal vett részt a világ egyik legjelentősebb divathetén, a Milano Fashion Weeken az a hét divattervező, akik az MDDÜ és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös mentorprogramjában vesznek részt. Az idei második részvétel többek között azért is nagyon fontos, mert egy márkának két-három szezonon keresztül meg kell jelennie és hoznia kell az állandó minőséget és kreativitást ahhoz, hogy a figyelmet felkeltse és vásároljanak tőle – hívja fel a figyelmet a közlemény.

Ebben az évben nemcsak a kollekciók egy-egy darabja, hanem a teljes kollekció végig ki volt állítva, a kollektív fashion show mellett pedig a márkák az úgynevezett pre-selling időszakban is jelen voltak 2019 nyarán: az Abodi és a Zsigmond Dora menswear márka a Garage Milano Marina Guidi showroomban; míg az Artista, az Elysian, a Celeni és a Cukovy a Guffanti Concept ShowRoomban mutathatta be legújabb kollekciójának néhány darabját.

Óriási büszkeséggel tölt el bennünket, hogy három külföldi eseményen is bemutathattuk a magyar márkákban rejlő egyediséget és kreativitást, és lehetőséget adtunk a tervezőinknek, hogy bemutatkozzanak külföldön is. Mindhárom eseménnyel kapcsolatban nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk, Carlo Capasa, a CNMI elnöke pedig azt nyilatkozta, hogy a hét magyar divatmárka már most ott tart, hogy bármelyik nemzetközi üzletben megjelenhetnének, tehát abszolút képviseljük azt a minőséget, ami a többi nagy márkát jellemzi, ami hatalmas dicséret mind a tervezők, mind a magyar divat számára

- idézi a közlemény Bata-Jakab Zsófiát, az ügynökség vezetőjét.

Az összegzés kiemeli: az MDDÜ megalakulása óta arra törekszik, hogy minél több, koordinált nemzetközi megjelenési lehetőséget biztosítson a tehetséges formatervezőknek és divattervezőknek, kiemelve a magyar alkotók kreativitását. A megjelenésekkel az ügynökség célja, hogy a tehetséges hazai tervezők együttesen olyan nemzetközi publicitást kapjanak, ami egy kollektív megjelenés esetén sokkal erősebb benyomást kelt, mintha a márkák egyedül jelennének meg.

Ezeken a külföldi eseményeken való részvétellel az MDDÜ a külföldi szakma figyelmét a magyar divat- és formatervezőkre irányítja, a cél pedig, hogy a jövőben Budapest a régió dizájn- és divatközpontjává váljon.

Borítókép: a Hello Wood egyik alkotása, Hadrianus császár arcmása 2017 nyarán Óbudán

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!