ElpáH(E)OLó

2015.08.06. 17:44

Névtelenül

Vihart kavart a buszjáratokon szolgálatot teljesítő sofőrök méltatlan munkakörülményeiről készült írásunk a múlt héten.

Barta Katalin

Igen sokan olvasták, s jómagam számos telefonhívást kaptam, amelyben tovább cifrázták a történetet az alkalmazottak.

Aki látta a cikket, annak bizonyára feltűnt, hogy a megkérdezettek kizárólag név nélkül vállalták véleményüket, félvén a főnökök retorziójától. Aztán érkezett egy névtelen levél is, amelynek írója nem kevesebbet állít, minthogy  „amíg a kapun belül dolgozó irodistáknak, karbantartóknak a munkaideje az utolsó percig el van számolva, addig a buszvezetőknél csak a vezetéssel töltött idő minősül munkaidőnek. Ez azt jelenti, hogy amikor a buszsofőr javítani viszi a járművet, vagy takarítja azt, nem ismerik el munkának.

Mi több a végállomáson kötelező várakozással töltött időt sem veszik figyelembe. Így fordulhat elő, hogy a havi 210-250 óra munkával töltött időből mindössze 170-180 órát fizetnek meg, úgy, hogy a szabadnapok is meglehetősen képlékenyek. Szó nélkül bekerül egy-egy plusz műszak is a munkaidő-nyilvántartásba, anélkül, hogy a vezénylő közölné a változást a gépkocsivezetőkkel."

Levélírónk szerint a KMKK Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. megalakulásakor mindenki abban reménykedett, ha a holding átveszi az irányítást, a „sok ''vízfej'' kihullik a régi vezérkarokból, ám épp az ellenkezője történt”.

Névtelen emberünk állítja, a 2006-os bérekhez képest ma 20 ezer forinttal visz haza kevesebbet úgy, hogy hajnal 3-kor kel és éjszaka 11-kor ér haza.
Nos eddig a levél, aminek tartalmát nem vonjuk kétségbe, azon viszont elgondolkodtunk, hogy ezeknek az embereknek miért nincs jelenleg olyan érdekvédelmi fóruma, ahol sérelmeiket előtárhatnák. Mondjuk: teljes névvel, retorzió nélkül...

Ezek is érdekelhetik