Hírek

2005.08.19. 00:00

Holnaptól újra jár a metró

A holnapi tűzijátékra már nem kell metrópótló busszal menniük a budapesti polgároknak. Ugyanis ismét közlekedik a 2-es metró. Jövő nyáron folytatódnak a felújítások.

Vajta Zoltán

[caption id="" align="alignleft" width="97"] Holnaptól egy évig újra a budapestieké a már nem olyan kopott metró
[/caption]Szombattól újra teljes vonalon jár a 2-es metró. Addigra befejeződik a felújítás idei szakasza – ígéri a BKV. Az elmúlt két hónapban kicserélték a síneket, és leszigetelték az alagutat a Deák tér és a Stadionok állomás között. Így ezen a szakaszon megszűnnek a beázások. Többek között ezért vált elkerülhetetlenné a metró teljes felújítása.
Ahol mégsem lesz teljesen jó az új szigetelés, ott a kivitelező cég a továbbiakban is folytatja a munkát. De kizárólag csak éjszakánként, ezért már nem kell lezárni a vonalat.
Az utasok számára a legjelentősebb változás a három állomás megújulása lesz. A Keleti pályaudvaron, a Batthyány téren és az Astorián is tiszta, világos, barátságos megállóban szállhatnak ki-be az utasok. Nagyjából úgy festenek majd, mint a már megújult Blaha Lujza tér és Kossuth tér megálló. A falak fehérek, a kövek fényesre csiszoltak, a világítás a korábbi fakó neonhoz képest szinte vakító.
A Keleti pályaudvari megálló területét megnövelték, formáját átszabták. A peron mellett a fal követi az alagút ívelt alakját.
A két peron közti csarnokban kibontották az álmennyezetet, így a belmagasság nagyobb, a plafon pedig íves szerkezetű. Ez azon túl, hogy szép, csökkenti a jellegzetes huzatot a mozgólépcsőnél. Az alagútból a szerelvény által kitolt metrószél ugyanis egyenletesebben tud eloszlani a nagyobb térben.
A Keleti pályaudvar egyelőre nem nyeri el végső arculatát, ugyanis folytatódik az új mozgólépcsős kijárat építése, ám ez nem befolyásolja a közlekedést.  Az új lépcső jövő év második felében készül el, és a kerengő túloldalán viszi a felszínre az utasokat. Akkor lesz majd szükség rá, ha épül a 4-es metró Baross téri állomása. Az új metróvonalra ugyanis a jövőben az eddig használt kijáraton keresztül lehet átszállni. Épp ott, ahol most lejuthatnak az utasok a mélybe.
A 4-es metró állomása éppen a 2-es megállója fölött fog felépülni néhány év múlva. Ez alatt lezárják a megszokott mozgólépcsős alagutat. Addig pedig csak az új, most készülő lépcsőt lehet majd használni.
Liftek is épülnek az állomásokhoz, de nem most. Még csak a terveket készítheti a pályázaton kiválasztott cég. Legelőször a Kossuth téri, a Blaha Lujza téri és az Astoria állomáson alakítják ki a modern felvonókat. Így a mozgáskorlátozottak és a babakocsis anyukák is könnyen lejuthatnak a metróba.
Ezzel egyébként nem úszták meg a budapestiek. Jövő nyáron és még azután is folytatódik a vonal teljes felújítása. Így továbbra is szüksége lesz a BKV-nak a metrópótláshoz vásárolt Volvo buszokra. Addig is az új járművek a 7-es vonalon és más nagy forgalmú járatokon közlekednek. A felújítás várhatóan 2007-ben ér véget. Akkor egyébként a BKV új szerelvényeket is vásárol. Pont olyanokat, amilyenek majd a 4-es metró vonalán is közlekedni fognak.

2006-ban újra kezdődik a felfordulás

A teljes felújítás mintegy negyvenmilliárd forintba kerül. Összesen öt nyár szükséges a munkák elvégzéséhez. Idén 7,6 milliárd forintot költöttek el a felújításra. A Deák tér és a Stadionok között 3,6 kilométer hosszan cserélték ki, illetve újították meg a vágányokat. Ezen az eddiginél simábban, kevesebb rázkódással, gyorsabban és csöndesebben mennek a kocsik. Az áramvezető sínekből 400 métert cseréltek ki,

a többit kijavították, felújították.

a többit kijavították, felújították. Holnaptól egy évig újra a budapestieké a már nem olyan kopott metró -->

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!