Felmérés

2022.05.10. 16:00

Javult a távhőszolgáltatók megítélése

Elégedettebbek a hazai fogyasztók a távhőszolgáltatókkal, az ágazat a tavaly ősszel végzett felmérés szerint a járványhelyzet ellenére javítani tudott a két évvel korábban elért jó eredményén - mondta a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) elnöke kedden, a kutatás részleteit ismertető online konferencián.

Horváth Péter János elmondta: tavaly másodszor készítették el a távhő ágazatban a felhasználói elégedettségi felmérést, ennek keretében kilenc távhőszolgáltató tevékenységét vizsgálták. A cél a felhasználók véleményének és elvárásainak alaposabb megismerése volt, amelynek alapján lehetőség nyílik magasabb színvonalú szolgáltatás nyújtására.
   

Több mint 560 ezer felhasználói visszajelzést dolgoztak fel, egyebek mellett a távhőszolgáltatás minőségéről, az ellátás folyamatosságáról, a leolvasásról, a mérésről, a költségmegosztásról, a tájékoztatásról, az ügyfélszolgálatok elérhetőségéről, valamint az ügyfélszolgálati és panaszkezelési tevékenység hatékonyságáról - mondta.
   

Az eredmények ismeretében a szolgáltatók megalapozott döntéseket hozhatnak a fejlesztésekről a műszaki, az értékesítési, a számlázási, az üzemviteli vagy az ügyfélszolgálati területen - emelte ki a MEKH elnöke.
   

A konferencián bemutatott felmérés eredményét egyetlen számban összefoglaló FEF-index 0 és 1000 pont közötti skálán fejezi ki a felhasználói elégedettséget. Az index átlagpontszáma 885 lett tavaly, valamivel magasabb, mint 2019-ben, amikor 879 volt ez az érték. A felmérésben szereplő minden szolgáltató 850 pont feletti eredménnyel végzett.
   

A szolgáltatókat három felméréstípusban minősíthették az ügyfelek. Az alapfelmérés során a kérdezőbiztosok otthonukban keresték fel a felhasználókat, akiket a többi között a távhőszolgáltatás minőségéről, a leolvasásról, a  tájékoztatásról, az ügyfélszolgálatról, a számlázásról kérdeztek. Az ügyfélszolgálati munkáról a kiegészítő és az azonnali felmérés keretében kérték a válaszadók véleményét.
   

Az eredmények alapján a vállalatok közül a legjobb eredményt a SZETÁV Szegedi Távfűtő Kft.-t érte el, 920 ponttal a társaság másodszor is az élen végzett.

Borítókép: illusztráció

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában