2022.04.15. 09:51
Itt a kisszilveszter, reszkethetnek a betintázott sofőrök
Tavaly nem hálálták meg a bizalmat a sofőrök, így az idén újra fokozottan figyelnek az ittas járművezetőkre a rendőrök.
Forrás: Baleset-megelőzés/Facebook
A Heves Megyei Rendőr-főkapitányság a Facebook-oldalán hívta fel a figyelmet arra, hogy a hosszú hétvégén nagyobb forgalomra számíthatunk, hiszen sokan látogatnak haza, a rokonokhoz, vagy épp pihennek valamilyen szálláson. Szűkebb hazánkban azért is érdemes utóbbit szem előtt tartani, mert a húsvéti belöldi turizmusban Eger a legnépszerűbb úticélnak számít.
Ahogy az Országos Balesetmegelőzési Bizottság is írja, a legfőbb kockázati tényezőt azonban az ittas vezetők átlagosnál magasabb száma jelenti, ráadásul a szilvesztert nem számítva talán egyetlen más ünnephez sem kötődik jobban az alkoholfogyasztás, mint a húsvéthoz, különösen annak második napjához. Ezért ebben az időszakban a rendőrség évtizedeken keresztül fokozott közúti ellenőrzéseket hajtott végre, egyrészt a forgalom segítése, másrészt pedig az ittas sofőrök kiszűrése miatt.
Nem hálálták meg a bizalmat
Tavaly a rendőrség szakított a hagyományokkal, az országos szintű fokozott ittasság-ellenőrzések elmaradtak, bízva abban, hogy a járművezetők önmaguktól is képesek szó szerint józanul mérlegelni és felismerni az ittas vezetés veszélyeit. Sajnos a sofőrök egy része nem élt, hanem visszaélt a lehetőséggel, ezért idén az ellenőrzések folytatódnak.
Épp ezért április 14-20. között kiemelt ellenőrzésre kell számítani az utakon, sőt: 17-én 24 órás nonstop alkoholszondás ellenőrzés veszi kezdetét a RoadPol „Alcohol&Drugs Maraton” akciója keretében.
Már egy korty is sok
Mint emlékeztett rá közleményükben, Magyarországon zéró tolerancia van érvényben, ami azt jelenti, hogy egyetlen korty szeszes italt sem szabad fogyasztani a járművezetés megkezdése előtt, közben meg végképp nem. Ráadásukl a kialakult tévhitekkel ellentétben már egyetlen pohár szeszesital fogyasztás is számít, tették hozzá, kiemelve, hogy az alkohol már kis mennyiségben is olyan élettani hatásokat vált ki (megnövekedik az észlelési idő, tompulnak a reflexek, lelassulnak a szemmozgató izmok...), amelyek a biztonságos közlekedéssel nem egyeztethetők össze.