tarnaméra

2017.12.27. 17:20

Fontos, hogy a gyerekek jól érezzék magukat az iskolában

Rengeteg oklevél díszíti a helyi általános iskola aulájának falát, amelyet büszkén mutatott az intézmény vezetője, Kassáné Dér Gizella ottjártunkkor. Idén újabbat helyezhettek el rajta, hiszen egy tanévre ők is elnyerték a Boldog Iskola címet.

Berecz Renáta

A Jobb Veled A Világ Alapítvány internetes felhívására nyújtotta be pályázatát tavaly Dobi Jánosné tanítónő, aki jó kezdeményezésnek tartotta, hogy boldogságórán vegyenek részt a gyermekek. Így az ő osztályában indult elsőként ilyen óra, ahol a diákok foglalkozhatnak magukkal, társaikkal, s kicsit felszabadulhatnak. Azon ugyanis énekelnek, zenét hallgatnak, játékos foglalkozásokat tartanak, relaxációs gyakorlatokat végeznek, de rajzolnak is.

Kassáné Dér Gizella igazgatónő is nagyon jónak ­értékeli a programot, szerinte sokat változtak a gyermekek pozitív irányba, elfogadóbbak is lettek egymással. Az osztályfőnök Dobi Jánosné arról is szól, minden hónapnak adott a témája, mindez hozzájárul a lelki fejlődésükhöz. Az aktuális ötletet a jó cselekedetek köré szervezték, amit lerajzolnak, s ráírják, mit is tettek e hónapban másokért. Mindezt a falon lógó Jótett kiállítás is bizonyítja.

A diákok közül elsőként German Milán nyújtja a kezét, szeretné elmondani sajátját.

A boldogságórák színesítik a szürke hétköznapokat, ráadásul derűsebbé teszi a gyermekeket Fotó: Márkus Attila

– Az én jó cselekedetem az volt, hogy segítettem másoknak táncolni tanulni. Én ugyanis jól táncolok – meséli büszkén a fiú. S ahogy az egyikük megszólalt, úgy lesznek egyre bátrabbak a többiek, pedig csak öt perce érkeztünk.

– Én a házimunkában segítettem otthon. Mosogattam, teregettem, porszívóztam – folytatja Kovács Szilvi. Aztán másik osztálytársuk, Tóth Anna is elmeséli, ő bizony cipekedni segít. Nemcsak otthon, hanem a diáktársainak is, ha szükség van rá.

Az osztályterem tele van az alkotásaikkal, egy másik falon fogadalmaik sorakoznak. Leírták, mit szeretnének megvalósítani a közeljövőben. A legtöbbet használt szavuk az ötös listákon egyértelműen a segítek. Az osztályfőnök elmeséli, oktatási segédanyagokkal is gazdagodtak. CD-ket, munkafüzetet, könyvet is kaptak a cím elnyerésével a tematikus órához, s egy személyiségfejlesztő játékkártyát.

– A rohanó világban a fiataloknak nagy szükségük van arra, hogy odafigyeljenek rájuk, kibeszélhessék magukból a gondokat, azt, ami nyomasztja őket – fogalmaz a negyedikesek osztályfőnöke.

Az igazgató szerint jó, ha a gyermek jól érzi magát az iskolában. A tantestülettel egyetértésben úgy döntöttek, felveszik mindezt pedagógiai programjukba. Az osztályfőnöki órákon a boldogságórához hasonló foglalkozásokkal színesítik a szürke hétköznapokat.

Fejlesztik a boldogságra való képességet a helyi tanulóknál

Az alapítvány küldetése, hogy a pszichológiai alapokon nyugvó módszerekkel segítséget nyújtson az iskoláskorúak boldogságra való képességének fejlesztéséhez. A havi egy alkalommal megtartott foglalkozáson olyan fontos témaköröket dolgoznak fel, amelyek lépésről lépésre nyújtanak segítséget a boldogság és a jókedv eléréséhez. Így ismerkednek egyebek között az optimizmussal, a hálával, a társas kapcsolatokkal, a megbocsátással, a testmozgás fontosságával, a fenntartható boldogsággal. Az igazgatónő reményét fejezi ki, hogy a program más osztályokban is elindulhat majd, s szeretnék elérni az Örökös Boldog Iskola címet is.

 

Címkék#Tarnaméra

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában