kirándulás

2020.06.14. 11:30

Fotókon a festői szépségű Lázbérci-víztározó és környéke

Természetjáró sorozatunk legújabb részében, ezúttal a csodaszép környezetben elterülő Lázbérci-víztározóhoz kalauzoljuk el olvasóinkat.

Heol

A Lázbérci-víztározó Észak-Magyarország egyik legnagyobb víztározója, amelyet a Bán-patak völgyének elzárásával hoztak létre 1967–68-ban, azzal a céllal, hogy biztosítsa a Sajó-völgyi iparvidék vízszükségletét és ellássa a környező településeket ivóvízzel.

Az Upponyi-hegységben lévő, csodaszép környezetben, meredeken lefutó erdős hegyoldalakkal övezett, Y-alakú mesterséges tó 77 hektáron terül el, Uppony és Dédestapolcsány között, az Upponyi-szoros folytatásában, a Bükki Nemzeti Parkhoz tartozó Lázbérci Tájvédelmi Körzet fokozottan védett területén, 200 méteres tengerszint feletti magasságban.

Ezt a festői szépségű célpontot tűztük ki mi is, első júniusi kirándulásunknak. Dédestapolcsányból kiérve a sorompónál hagyva autónkat, végiggyalogoltunk a víztározó felső, aszfaltozott partján. A smaragdzöld víztükör és a frissen zöldellő fák nem mindennapi látványt nyújtanak minden odaérkezőnek.

Utunk a Kalica-tetőn található Herkó páter keresztjéhez vezetett, a mesebeli upponyi szoroson át. A csúcsra több útvonalon is fel lehet menni, mi a legrövidebb, alig fél órás mászást választottuk, tekintettel a tikkasztó déli hőségre és páratartalomra. Felérve a keresztnél csodaszép kilátás nyílik a víztározóra és a környező dombokra. Rövid, pár perces pihenő után feltöltődve indultunk vissza a sorompónál hagyott autónkhoz, közben táskánkat meg-megtöltve frissen virágzó, illatos bodzával.

Ez a rövid, és mindenki számára könnyedén teljesíthető kirándulás remek kikapcsolódást ígér kicsiknek és nagyoknak egyaránt. A víztározót körbeölelő sűrű erdőben, igazi felüdülés egy kis időt megpihenni, akár gyalogosan, akár kerékpárral indulunk útnak.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!