figyelmetlenség

2021.04.03. 17:48

Anyagilag is csúnyán megjárhatjuk, ha nem ellenőrizzük időben a vízórát

A megyénkben működő vízműtársaságok arra kérik ügyfeleiket, hogy a tavasz beköszöntével alaposan vizsgálják meg mérőóráikat, s a kerti csapok megnyitását is körültekintően végezzék. Több tízezer forint kártól menthetjük meg magunkat.

Barta Katalin

Budapest, 2012. június 12. A Fővárosi Vízművek Zrt. munkatársai egy új vízórát szerelnek fel a régi helyére egy társasház pincéjében, Budapest VIII. kerületében

Forrás: MTI

Fotó: Marjai János

A Heves Megyei Vízmű Zrt. a megye lakosságának nyolcvanhat százalékának, azaz 264 ezer személy számára biztosítja a víziközmű-szolgáltatást. Sasvári Szilárdot, a társaság vezérigazgatóját arra kértük, segítsen eligazodni olvasóinknak abban, hogy a tavasz kezdetén mire ügyeljünk a vízóráink, kerti csapjaink ellenőrzésekor. Számos, egyéb hasznos tudnivalóval is szolgált.

Megtudtuk, a házi ivóvízhálózat téli üzemre való felkészítése során október végén a fogyasztók nagy része elvégezte a kerti csapok, locsolórendszerek és a fűtetlen ingatlanrészekben a hálózat leürítését, a vízmérőaknák téliesítését. A tavasz közeledtével itt az ideje ezen rendszerek újraindításának, így a felülvizsgálatok, karbantartások elvégzésének. Ez a vonatkozó jogszabályok szerint az ingatlantulajdonosok feladata.

Első lépés a vízmérőakna ellenőrzése, a télre elhelyezett szigetelőanyag eltávolítása, a csőhálózat esetleges hibáinak, szivárgásának megállapítása. Amennyiben szivárgást tapasztalunk, annak kijavítását mielőbb el kell végezni. Ha a hiba a társaság szolgáltatási pontjáig, a vízmérőt követő elzárószerelvényig terjedő szakaszon található, lehetőleg minél hamarabb értesítsük a cég folyamatosan elérhető diszpécserszolgálatát. Azonban ha az ezt követő vezetékszakaszon van meghibásodás, akkor a fogyasztónak kell a hibajavításról gondoskodnia.

Ezután az ingatlanon a vízvételezést szüneteltetve ellenőrizni kell a vízmérőt. A számlapon található csillagkeréknek ez esetben állnia kell, ha forog, az a belső hálózat meghibásodását, vízelfolyást mutat. Ha mindezzel megvagyunk, megnyithatjuk a kerti ivóvízhálózatot.

– Sajnos több esetben tapasztaltuk, hogy azokon a fogyasztási helyeken, ahol ezeket az ellenőrzéseket a téliesítés során elmulasztották, jelentős vízelfolyás történt a hibás, vagy hibásan elzárt fagytalanítóknál. A kár elérheti a több tízezer forintot is – fogalmazott a vezérigazgató.

A cég munkatársai egyébként az előírásoknak megfelelően évente egy alkalommal végzik a mérőórák leolvasását, az elszámoló számlák kiállítását. A leolvasási időszak március–november hónapokat öleli fel, jelenleg is zajlik a járványügyi előírások, szociális távolságtartás figyelembevételével. Az elmúlt években úgynevezett távleolvasásos mérőket is építettek be, ezeket személyes megkeresés nélkül, folyamatosan olvassák.

A vízmérők cseréjét a járványhelyzet miatt további intézkedésig átmenetileg felfüggesztették. A településeken található közkifolyókat folyamatosan üzemeltették, fertőtlenítették. A tervek szerint a húsvéti ünnepekre elvégzik az általuk üzemeltetett ivókutak beüzemelését is.

A társaság a jelenlegi helyzetben is kiemelt figyelmet fordít az ivóvízellátás, szennyvízelvezetés folyamatos biztosítására. A fogyasztói megkeresések – bekötések, fogyasztóváltozás, számlázással kapcsolatos észrevételek, egyeztetések – online és telefonon történnek, a szükséges dokumentumok, elérhetőségek a társaság honlapján találhatók.

A kerti csapok nyitásával még várhatunk

Az Északmagyarországi Regionális Vízművek Zrt. (ÉRV Zrt.) vezérigazgatója, Lőrinc Ákos megkeresésünkre azt hangsúlyozta, fontos, hogy legalább havonta egyszer nézzünk rá az ivóvízmérőre, és az aknára! Ezek épségének megőrzéséről nekünk kell gondoskodnunk. A cég szakembereinek javaslata alapján a tartós fagyok elmúltával célszerű megvizsgálni az akna állapotát, különösen a hétvégi házakban, mivel a legtöbb meghibásodásra a téli fagyok elmúltával derülhet fény. A kerti csapot csak akkor ajánlatos üzembe helyezni, amikor már nem várható fagy.

Probléma esetén a központi diszpécserszolgálat 0–24 óra között ingyenesen hívható 06-80-224-242 – 1-es menüpont – telefonszámán vagy a [email protected] elérhetőségén jelenthetik be a hibát. A társaság a koronavírus-járványra való tekintettel idén március 8-tól határozatlan időtartamra a felfüggesztette a mellékvízmérők leolvasását, cseréjét és plombálását, illetve a helyszíni kivizsgálási tevékenységeket. Ez az intézkedés érinti a már előzetesen közölt, illetve egyeztetett időpontokat is. A pótlásról a későbbiekben tájékoztatják ügyfeleiket.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában