parkolás

2021.05.28. 14:00

Drágább lett néhány egri parkolóhely

Módosult a fizető várakozóhelyek kijelöléséről és használatának ­szabályozásáról szóló egri önkormányzati rendelet. Egyik olvasónk tapasztalatai alapján igyekeztünk a problémákat az önkormányzat elé tárva megoldásokat keresni. Úgy tűnik, hiába.

Szabadi Martina Laura

20210310 Eger fotó: Berán Dániel, BD / Heves Megyei Hírlap Parkolóház (Katona tér, Eger)

Fotó: Berán Dániel

– A városban már 2019 óta fizetőparkoló-nyilvántartó és -ellenőrző rendszert alkalmaz az Evat Zrt. Ennek új eleme a NetBérlet internetes bérletértékesítő modul. Lényege, hogy a társaság webes felületén az előre meghatározott bérlettípusok és regisztrált gépjárművek esetén lehetséges az értékesítés. Az új nyilvántartó rendszeren keresztül vásárolt bérleteket nem nyomtatják, azok az ellenőri eszközökön azonnal megjelennek – áll az önkormányzat napokban kiadott közlemé­nyében.

– A másik fontos változás a parkolási rend és a fizető várakozóhelyek listáját érinti. Ez egyrészt a város közterületeinek új megnevezése, illetve a névváltozások miatt szükséges. Másrészről azért, mert a koronavírus alatti ingyenes parkolás időszakában nagyon sok panaszt és visszajelzést kapott az önkormányzat arra, hogy sok esetben szabálytalanul, nem megfelelően használják a közterületeket parkolásra, nagyon nehéz parkolóhelyet találni, nagyon sok a jogsértő magatartás. Erre a lakossági igényre figyelemmel változott meg az egyes fizető várakozóhelyek övezeti besorolása, illetve a Knézich Károly utcában megszűnik a napijegyvásárlási lehetőség a parkolóhelyek körforgásának elősegítése érdekében – fogalmaznak közleményükben.

Olvasónk is a korlátozott parkolási lehetőségekre hívta fel a figyelmet. Mint tudjuk, ez városszerte probléma, azonban a helyiek közlekedési stílusa csak rátesz egy lapáttal a helyzetre.

– A lakótelepeken kevés a parkolási lehetőség. Polgártársaink egy része pedig nem tudja felfogni, úgy kell parkolni, hogy az ne tartsa fel a forgalmat és helyet adjon a mentőknek tűzoltóknak is – ha netán erre lenne dolguk. Sajnos nem hogy egy nagyobb autónak nem hagynak elég helyet, de még egy kisebb se nagyon fér el mellettük – fogalmazott T. János.

– Van az a réteg is, amely két parkolót foglal el, ezzel is csökkentve mások lehetőségeit. Így a pórul jártak gyakran sétálhatnak több háztömböt. Legutóbb épp a parkolóból kivezető utat foglalta el egy sofőr autójával, és sajnos minden napra jut egy ilyen gyöngyszem – tette hozzá. Hangsúlyozta, hogy az egri lakótelepeket nem arra tervezték, hogy egy lakáshoz 2–3 autó tartozzon.

Parkolóház a belvárosban. Csak némileg csökkenti a gondokat Fotó: Berán Dániel / Heves Megyei Hírlap

– Sajnos már a családokban mindenkinek külön autója van, és ezeket parkoltatni lehetetlen a jelen körülmények között. A belváros munkaidőben maga a káosz. Mindenki autóval jár dolgozni, egész nap a belvárosban parkoltatja az autóját, és aki gyorsan a napi ügyeit intézné, annak vadásznia kell a parkolóhelyet. Most, hogy ingyenes volt a parkolás, még inkább. Nyugati országokban ezt úgy küszöbölik ki, hogy városon kívül parkolókat hoznak létre, ahonnan busz viszi a dolgozókat. Bár a magyar mentalitás az, hogy ha van autó, akkor biztos, hogy nem buszozik, vagy ha a város széléig vezet, akkor miért szállna át buszra – részletezte meglátásait az egri férfi. Kiemelte, sok országban a cégek támogatják, hogy a dolgozó alternatív közlekedési eszközökkel járjon dolgozni.

– Értem ezalatt a kerékpárt, rollert, igazából bármit, ami nem foglal nagy helyet és kevésbé környezetszennyező. Olyan világban élünk, ahol a látszat számít, ezért nap mint nap mutatni kell, hogy van kocsi, drága telefon – igaz, hogy mindent részletre vesznek. Szerintem amíg így gondolkodik a magyar és Kelet-Európa, addig nem lesz igazi megoldás a parkolóhelyhiányra.

Kérdezünk, de nem válaszolnak

A parkolási zónák változása egyébként árnövekedéssel is jár, hiszen a legdrágább, I. övezetbe került ugyanis a II. övezetből számos utca és közterület. Utóbbiba pedig a III. övezetből vándoroltak át parkolók. A várost érintő problémák témájában egyébként kerestük az önkormányzatot, a polgármestert és az alpolgármestereket. Kérdéseinket az Evat Zrt., valamint a város főépítészének, Kacsó Jánosnak is megküldtük. Arról érdeklődtünk, hogyan látja az önkormányzat, a városatyák és a városi cég a parkolási lehetőségeket Egerben, mennyire látják problémának, valamint milyen megoldást látnak megvalósíthatónak a földrajzi adottságok miatt korlátozottan terjeszkedő megyeszékhelyen, továbbá megvalósítható-e mélygarázs a belváros környékén. Kérdéseinkre, interjú kérésünkre sem kaptunk választ.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában