küldöttgyűlés

2021.05.21. 14:46

Új kihívások formálják a Heves megyei pedagógusokat is

A Nemzeti Pedagógus Kar Heves megyei területi szerve az országos választási folyamat részeként csütörtökön a Megyeházán tartotta meg alakuló küldöttgyűlését – tájékoztatott Szeleczki János főtitkár.

Heol

Öt éves időtartamra választották meg az új Heves megyei tisztségviselőket, valamint az országos küldötteket. Szeleczki János megnyitójában elmondta, változásokkal teli időszakot élünk. Új kihívások, új szemléletmód és gyakorlati megoldások formálnak bennünket pedagóguspályánkon, miközben tudjuk: óriási felelősségünk van abban, hogyan alakul a pedagógus társadalom és egyben tanítványaink jövője is.

A pedagógus az igazságosság és méltányosság szellemében tudja úgy ellátni tevékenységét, hogy általa hiteles példakép lehessen. A Nemzeti Pedagógus Kar megalakulása óta azzal a célkitűzéssel végzi munkáját, hogy szakmai javaslataival, egyeztetéseivel támogassa és előbbre vigye a pedagógusok helyzetét. Kérte az új tisztségviselőket, legyenek aktív részesei köztestületünk tevékenységének. A pedagógusok szakmai érdekképviselete érdekünk, tegyünk érte mindannyian.

Az alakuló küldöttgyűlés Rázsi Botondot az egri Szilágyi gimnázium igazgatóját választotta meg a szervezet Heves megyei elnökének.

A további tisztségekre az alábbiak szerint alakult a választás:

Területi Elnökhelyettes: Boros Csaba

Területi elnökségi tagok: Vörösné Habó Judit és Zakar Erika

Területi Etikai Bizottsági tagok: Majdán Csaba, Bozsik-Papp Tünde, Vizes Lajos

Országos Küldöttek: Rázsi Botond, Szalkai Mária, Varsányi Mónika, Majdán Csaba

Portálunk megkereste Szeleczki Jánost, és a járványidőszak oktatásra – tanárokra és diákokra – gyakorolt hatásáról, a digitális oktatásról, és a bankettek, valamint a ballagások megtartásának kérdésköréről beszélgettünk.

Elmondta, hogy mind a tanárokat, mind a diákokat megviselte a digitális oktatásra való átállás, hiszen mindez egyik napról a másikra történt. Tovább nehezítette a helyzetet, hogy nem mindenki rendelkezik megfelelő internet hozzáféréssel, illetve, hogy jelenléti oktatástól való elszakadással a szociális közelség, a társakkal, barátokkal és a tanárokkal való személyes kapcsolat megszakadt. A tanárok könnyedebben vették az akadályokat, a diákok számára viszont a digitális oktatás idejének elnyúlása lelki sérülést okozott, elszoktak egymástól, a közösségtől.

– Miután az enyhítések hatására végre újra találkozhattak, az oktatók figyeltek arra is, hogy újra megfelelően összeszokjanak, közösségépítő programokat szerveztek a számukra. Így esetükben a lelki feltöltődés, a kapcsolatok megerősítése is cél volt a hatékony oktatás mellett – tette hozzá.

Az érettségi kapcsán megtudtuk, hogy – bár természetesen mindez bizonytalan és képlékeny, hiszen kormányrendelet még nem jött ki a témában – a bankettek megszervezésére is több esély van, mint korábban, hiszen számos szórakozóhely, vendéglátóhely megnyílt, és nemsokára engedélyezett lehet, hogy több fős közösségek is találkozzanak, összejöjjenek szabadtéren. A ballagásokat akik szeretnék, megtarthatják, akár pótolhatják is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában