balesetveszély

2021.06.12. 20:00

A kormány támogatja a verpeléti vasúti kőátrakó létesítését

Alig egy hónap alatt sikerre vezetett tizenkét megyei település aláírásgyűjtő akciója. A kormány egymilliárd-háromszázmillió forintot biztosít egy vasúti kőátrakó kialakítására Verpeléten.

Szabó István

2021.06.10 - Farkas Sándor, Verpelét polgármestere - Verpeléti vasútállomás - Verpelét - Huszár Márk - HM - Heves Megyei Hírlap

Fotó: Huszar Mark

A kormány döntését Horváth László országgyűlési képviselő jelentette be a közösségi oldalán. Mint írta, az elmúlt évek erőfeszítései és a petíció nem voltak hiába. A közleményében az áll, hogy az építési munkák a szabályok betartása mellett a lehető leghamarabb elkezdődnek.

Farkas Sándor szerint évi több ezer kamion rakománya kerül majd vasúti szerelvényekre Fotó: Huszár Márk/Heves Megyei Hírlap

Ahogy arról korábban beszámoltunk, Horváth ­László kezdeményezésére május elején indult aláírásgyűjtés Kisnánán, Domoszlón, Markazon, Abasáron, illetve Tarnaszentmárián, Verpeléten, Feldebrőn, Aldebrőn, Tófalun, Kápolnán, Kompolton és Kálban, hogy a kisnánai és recski kőbányákból a követ a Kál-Kápolna vasútállomásra szállító kamionok forgalmát korlátozzák. Ez a teherautó-forgalom az évtizedek alatt a térség legsúlyosabb problémájává vált. Állandó a zaj- és porszennyezés, a gyorsan hajtó súlyos járművek okozta rengés rombolja az út menti ingatlanokat és az utat, nagy a balesetveszély.

Alig három hét alatt több mint ötezer aláírás gyűlt össze, amelyeket Horváth László május 25-én eljuttatott a döntéshozókhoz. Parlamenti felszólalásában rámutatott, hogy a kiút az a vasútvonal, amelyet az első Orbán-kormány teherszállításra alkalmassá tett, de másfél évtizede az akkori baloldali kormány bezárt. A petíció célja a vonal hasznosítása, a volt verpeléti vasútállomásnál egy kőátrakó megépítése.

A MÁV Kommunikációs Igazgatósága azt közölte lapunkkal, hogy a Kál-Kápolna–Kisterenye vasútvonalon, ahol a verpeléti állomás található, a megrendelések függvényében közlekednek tehervonatok. Nem kell tehát újranyitni, mert a műszaki állapota alkalmas a szállítási igények kielégítésére. A vasúti pályát folyamatosan felügyelik, a karbantartási munkákat ütemezetten elvégzik.

Verpeléten Farkas Sándor polgármester mutatta meg, hol épül majd a kőátrakó. A vasútállomás négy vágánya mellé épül egy ötödik, olyan hosszon, hogy egy húszvagonos szerelvény elférjen rajta.

– A rakodó helyén szántóföld van, azt kivonják a művelés alól – mondta Farkas Sándor. – Recsken van mód a kő felrakására, itt a kisnánai bányából érkező követ szállítják tovább vasúton. Az ottani termelés csaknem harmadát vitték eddig a kamionok a tarnamenti településeken át Kál-Kápolna állomásig, a többit a Mátraalja felé, ám ez is sok ezer súlyos járművet jelentett évente. Ha a polgármesteri hivatal mellett elmegy csak egy is, remeg a padló, összekoccannak a poharak. Bízunk benne, hogy ennek mielőbb vége lesz.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában