2021.12.17. 16:13
Negyvenen szereztek kormányablak-ügyintézői képesítést Egerben
Hét napirendi pontot tárgyaltak meg a Heves Megyei Közgyűlés pénteki soros ülésén, amit Egerben, a megyeházán tartottak.
Ez már a képzés hatodik üteme volt, idén is sokan vizsgáztak sikerrel Fotó: Huszár Márk/Heves Megyei Hírlap
Fotó: Huszar Mark
Mások mellett elfogadta a grémium dr. Juhász Attila Simonnak, a Heves Megyei Közgyűlés elnökének jelentését. Ebben egyebek között beszámolt arról, hogy részt vett az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program Monitoring Bizottságának online ülésén, sajtótájékoztatón ismertette a Lakossági napelemes rendszerek támogatása és fűtési rendszerek elektrifikálása megnevezésű pályázatból adódó lehetőségeket, illetve a szűkebb hazánkra vonatkozó Terület- és Településfejlesztési Operatív Program Plusz pályázati lehetőségeit is.
A fórumon dr. Végh Attila ellenzéki képviselő felvetette, hogy az alelnökök is adjanak tájékoztatást a munkájukról, ám dr. Juhász Attila Simon tudatta, hogy az elnöki jelentésben alapvetően ezek is megjelennek. Végül ahogyan ezt és az összes többi napirendi pontot, támogatta a grémium.
A megyeházán pénteken a kormányablak-ügyintézői képzés oklevélátadóját is megtartották. Dr. Pajtók Gábor Heves megye kormánymegbízottja köszöntőjében elmondta, 2011. január elseje óta működnek hazánkban a kormányablakok, s az ott dolgozók szolgálatnak tekintik a munkájukat. Kiemelte, hogy óriási az ügyfélforgalom a megyei kormányablakokban, az országos adatokhoz mérten is sok ember fordul meg ezeken a helyeken.
Elhangzott továbbá, hogy a Heves Megyei Kormányhivatal negyvenegy munkatársa végezte el sikeresen a kormányablak-ügyintézői képzést. A Veszprém Megyei Kormányhivatal és a Miniszterelnökség alkotta konzorcium sikeres pályázatot nyújtott be és 6,9 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesült. A pályázatnak köszönhetően a Heves Megyei Kormányhivatalnál szeptemberben indult el a kormányablak-ügyintézői képzés hatodik üteme. A kiemelt projekt fő célja, hogy a területi államigazgatásban a humánerőforrás fejlesztésével tovább javuljon az ügyintézők szakmai felkészültsége, az ügyintézés színvonala, s növekedjen az ügyfelek elégedettsége. A közigazgatás hatékony működéséhez, a szolgáltatói szemléletű feladatellátásához elengedhetetlen a kormánytisztviselők folyamatos oktatása, a naprakész információk elsajátítása.
Az ünnepélyes oklevélátadó után állófogadással köszöntötték a sikeresen vizsgázókat.