Útfelújítás

2022.01.27. 14:12

Két ütemben érhet véget a 21-es főút továbbfejlesztése

Nógrádban több, Heves megyében kevesebb munka lesz még a Hatvant Salgótarjánnal összekötő úton.

Tóth Balázs

Korábban a főút megyei szakaszán is komoly munkák folytak

Forrás: Albert Péter

 A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tájékoztatása szerint előbb nem építési engedélyköteles burkolatcserét végeznek, egységes forgalomtechnikai jelzésrendszert alakítanak ki és jelzőlámpákat telepítenek a főút, valamint az M3-as csomópontjába. A bő ötven kilométer hosszú főúton összesen 12,52 kilométeren marják föl a meglévő kopóréteget és építenek be újat. Mindez érint a Lőrinci, Apc, Szurdokpüspöki, Pásztó, Mátraszőlős és Mátraverebély melletti részeket is. Jelzőlámpás csomóponttá építenek át két alcsomópontot az M3 autópálya és a 21-es főút találkozásánál, valamint a főút teljes hosszában egységes forgalomtechnikai jelzésrendszert alakítanak ki. Mindezek a NIF szerint nem építési engedélyköteles tevékenységek, a burkolatfelújításra és a jelzőlámpás csomópontban történő átépítésére vonatkozó kiviteli tervek pedig rendelkezésre állnak. 

 

A kivitelezési közbeszerzési eljárást is lezárták már, a HE-DO Építő Zrt. végzi majd a munkálatokat. A közbeszerzésen egyébként négy cég indult, egyet kizártak, a Hazai Építőgép Társulás (1,385 milliárd), a Swietelsky (1,37 milliárd), illetve a He-Do (1,338 milliárd forint) közül az utóbbi ajánlata volt a legkedvezőbb. A NIF szerint a szerződést a tervek szerint februárban kötik meg, a munkaterületet pedig márciusban adhatják át. A munkát a szerződés hatályba lépésétől számított 13 hónapon belül kell teljesíteni, de ebbe nem számít bele a három téli hónap. A projekt állami finanszírozású. 

 

A 21-es út záróprojektjének vége már csak kis részben érinti Heves megyét, főként Pásztó térségében zajlanak a munkák. A Tarnál lévő buszöblöknél hat buszváró épületet alakítanak ki, s három gyalogosátkelő-helyet is létesítenek. A bátonyterenyei, mátraverebélyi és tari aluljárókba ötvenegy kamerát telepítenek. Pásztón a buszfordulóhoz parkolókat és kerékpártárolókat építenek, vadvédőkerítést bontanak és építenek. Három és fél kilométer hosszon többek között rendezik a Pásztó alatt futó Hidegvölgyi vízfolyás medrét. 

 

A projektben érintett települések között szerepel Apc, Szurdokpüspöki, Pásztó, Tar, Mátraverebély és Bátonyterenye. A NIF szerint a létesítmények kialakítására vonatkozó végleges építési engedély, valamint a kiviteli tervek is rendelkezésre állnak. 

 

A kivitelezési közbeszerzési eljárás folyamatban van, de­cem­ber 30-án írták ki és feb­ru­ár 15-én jár le az ajánlattételi határidő. A tervezett szerződéskötés várhatóan legkorábban áprilisban történhet meg, a munkakezdést májusra tervezik. A kivitelezési munka átfutási ideje a szerződés hatályba lépésétől számított 25 hónap, ebben szintén nincsenek benne a téli hónapok. Ez a projekt szintén hazai pénzügyi forrásból valósulhat meg. 

 

 

Elkészültek a kivitelezési tervek - Tavaly márciusban kiadták a mintegy 70 kilométer hosszú 23. és 25. számú főúti útszakaszok szélesítésének és burkolaterősítésének, valamint a településeket elkerülő útszakaszok építési engedélyeit valamennyi projektszakasz tekintetében, majd 2021. december 6-ra elkészültek a kiviteli tervek is. Ezzel a tervezés érdemi fázisa lezárult, válaszolt megkeresésünkre a beruházással megbízott NIF Zrt.  A Bátonyterenye elkerülő út, a Nagybátony és Kisterenye közötti összekötő út s a Bátonyterenye átkelési szakasz, továbbá a Bekölce és Borsodnádasd közötti szakasznál folyamatban van a kivitelező kiválasztására kiírt közbeszerzési eljárás, a szerződés megkötése márciusban várható. A kivitelezés a legkorábban áprilisban kezdődhet meg. A beruházás felújításokat és elkerülő utak építését is tartalmazza. 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában