2022.12.05. 11:01
December 20-ig nyújtsák be a kérelmeket, a földhivatalokban is szünetel az ügyintézés
A téli igazgatási szünet idejére speciális szabályokat vezetett be a kormány a földhivatalok esetében . A legtöbb állami ügyfélszolgálathoz hasonlóan az ingatlanügyi hatóságoknál is szünetel december 22-e és január 9-e között az ügyintézés.
Az ez idő alatt beérkezett kérelmeket a földhivatalok január 9-én dolgozzák fel, ezért az ügyfélszolgálatok legkorábban január 10-én nyitnak ki.
Kevesebb fűtéssel, rövidebb nyitva tartással védekezik Gyöngyös a magas rezsi ellen
A kormányhivatalok azt javasolják az ügyfeleknek, hogy a földhivatalokhoz a kérelmeket legkésőbb december 20-ig nyújtsák be – olvasható a Heves Megyei Kormányhivatal internetes oldalán. Az igazgatási szünetről szóló kormányrendelet szerint a kormányzati igazgatási szervekben – bizonyos kivételekkel – az érintett időszakban szünetel a munkavégzés, és ügyfélfogadás sem lesz. A földhivatalok esetében speciális szabály, hogy az igazgatási szünet alatt elektronikusan vagy postán érkező beadványokat az ingatlanügyi hatóság 2023. január 9-én dolgozza fel, így ezeket a tulajdoni lapon is január 9-i dátummal széljegyzi.
A december 22-én folyamatban lévő ügyek ügyintézési időtartama, illetve az ügyfelek hiánypótlásra meghatározott határideje is kitolódik, vagyis a szünet ideje nem számít bele az ügyintézési határidőkbe.
A kormányhivatalok azt javasolják, hogy a magánemberek, ügyvédi irodák, közjegyzők és más szervezetek lehetőség szerint még az igazgatási szünet előtt, vagy csak azt követően adják be beadványaikat a földhivatalokhoz. A földhivatalok és más kormányhivatali ügyfélszolgálatok ünnepek körüli nyitvatartásáról a kormányhivatalok weboldalán lehet tájékozódni.