Beruházás

2022.12.01. 14:00

Ez a kitörési pont: kezdődik az út felújítása Szentdomonkos és Borsodnádasd között

Egercsehiben tartott sajtótájékoztatót a NIF Zrt. Csütörtökön megkezdődött a 25-ös főút Szentdomonkos és Borsodnádasd közötti szakaszának bővítése. A hét kilométeres út 29 milliárd forintból újul meg. Csütörtök déltől lezárták a szakaszt és forgalomterelés lépett életbe.

Tóth Balázs

Csütörtök déltől lezárták az érintett szakaszt

Forrás: Tóth Balázs/Heves Megyei Hírlap

A sajtótájékoztatón Riz Gábor, Ózd és környéke országgyűlési képviselője azt emelte ki, hogy az út korszerűsítése fontos az Ózdon élők és az ott működő vállalkozások számára, hiszen a munka végeztével gyorsul Budapest elérése. Reményét fejezte ki, hogy a felújítás nem fog gondot okozni a cégeknek.

Horváth László, az észak-hevesi térség parlamenti képviselője kifejtette, egy éve még nem gondolták, hogy az egercsehi ófalui út, illetve a bekölcei út ilyen szép lesz. Rossz utakon közlekedtek, pedig az elmúlt években sokat tettek azért, hogy javuljon az infrastruktúra, de hosszú folyamat volt ezt elérni. Köszönte azoknak, akik részt vettek abban, hogy az út elkészülhessen, és megköszönte az itt élők türelmét is. Mint mondta, Észak-Heves a rendszerváltás után hátrányosabb helyzetbe került, fejlődtek ugyan, de a különbség megmaradt. Reméli, hogy a térség jobban bekapcsolódik a gazdasági vérkeringésbe, ehhez az út megvalósulása jelentené a kitörési lehetőséget. A következő időszak kényelmetlen lesz, de kérte az itt élőket, erre közlekedőket, bírják ki még egy kicsit.

 

Forrás: Tóth Balázs/Heves Megyei Hírlap

Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese arról beszélt, hogy a beruházás előkészítése hosszú időt igényelt, múlt nyár végére készültek el a tervezéssel, majd közbeszerzést írtak ki, a munkák pedig idén tavasszal kezdődhettek el. A hét kilométeres útszakaszon bonyolult műszaki megoldásokat kell alkalmazni. Egy 19 kilométer hosszú terelőutat alakítottak ki, tíz kilométeren végeztek felújításokat. A 25-ös út Heves megyei szakasza jelenti a szűk keresztmetszetet, biztonságossá kell megépíteni. Fakivágásokra volt szükség a vadregényes tájon annak érdekében, hogy megfelelően széles útalapot tudjanak kialakítani. Három és fél kilométeren épül támfal, hogy az úttest koronaszélessége a kapaszkodósávval együtt elérje a 13-15 métert és elbírja a forgalom jelentette terhelést. A beruházás idején néhol teljes útzár, más helyeken félpályás útlezárás lesz érvényben.

Juhász Zoltán kifejtette, Borsodban félpályás terelésre kell számítani, lesznek változások is az adott munkafolyamatok függvényében. A Heves megyei részt teljesen lezárják, a bekölcei elágazástól Egercsehin keresztül a 25-ös és Tarnalelesz irányába egy 18-19 kilométeres terelő útvonalat jelöltek ki. Azon lesznek, hogy a leggyorsabban visszaterelhessék a forgalmat, de 2023-ban egész évben hosszabb úton kell majd közlekedni, és 2024-ig nagyrészt megmarad a kerülőút. Akkor oldhatják föl a behajtási tilalmat, ha a támfalak megfelelő állékonyságúak lesznek, elvégzik a pályaszerkezeti munkákat, és felöltöztetik az utat a forgalomtechnikai eszközökkel, szalagkorlátokkal, felfestéssel, táblákkal. Juhász Zoltán szerint, ha megrongálódna az egercsehi út, azt a mostani színvonalnak megfelelően kell majd helyreállítani, de olyan minőségűre építették, ami megfelel majd a forgalomnak. Az ófaluban lévő útszűkületet egy későbbi beruházásban lehetne szélesíteni.

A 23-25-ös főút projektjéről Juhász Zoltán elmondta, ütemezett a fejlesztés, a bátonyterenyei elkerülő utat építik jelenleg, és most a szerpentines szakaszt. A jövőbeni részprojektek előkészítése jól áll, a tervek megvannak, döntés kell a folytatáshoz. Összetett, hosszú, 52 kilométeres beruházásról van szó, a források biztosítása és a forgalom fenntartása miatt is ütemezetten lehet elvégezni, hangzott el.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában