Feltúrtuk a Fortepant

2022.12.05. 19:56

Nyoma sincsen ezeken a múlt századi képeken az egri közlekedési káosznak

Idegnyugtató fotókat hoztunk a dugóktól mentes megyeszékhelyről. Inkább ne a reggeli csúcs közepén nézegesse!

Szabadi Martina

Forrás: Fortepan/Gergely György

Megújult Eger keleti városrészének néhány csomópontja, illetve a Kertész utcai beruházás is a végéhez ért. A felújítások alatt nehezen viselték a városban közlekedők a forgalomkorlátozásokat, innen jött az ötlet, hogy megmutassuk, milyen volt Eger néhány frekventált helye akkor, amikor még alig-alig jártak autók az utakon.

Első fotónkon 1933-ból a vasúttal kettévágott várat láthatták a Zárkándy-bástyánál. Igen, a háttérben az ott a Bástya utca, ha nem hiszi, görgessen vissza és nézze meg jobban!

Kossuth Lajos utca, Ferences templom, 1940
 Forrás: Fortepan

A Kossuth Lajos utcában sem érték egymást az autók. Bő hatvan évvel ezelőtt arrafelé még inkább tekertek.

 Főszékesegyház lépcsője, Háttérben a Líceum Forrás: Fortepan

A Líceum előtt is legfeljebb a lovaskocsik alatt szakadhatott volna be a szökőkút, de akkoriban még nem volt ott. Egyébként a kép 1943. június 30-án készült és Czapik Gyula, az új egri érsek érkezik beiktatására.

Hatvani kapu tér a Bazilika irányából  Forrás: Fortepan/Tildy Istvánné

A Hatvani kapu tér környékén teljesen nyugodtan átsétálhatott bárki az úttesten 1951-ben.

A korabeli Hatvani kapu tér Fortepan/ Karabélyos Péter

Ahogy 1954-ben is.

Mikor még járt a gőzös a városban Forrás: Fortepan/Márk Iván

1955-ben pedig a Mekcsey István utcai vasúti átjárónál a kutya se várta, hogy elmenjen a vonat. 

Másképp festett a Líceum mögötti utca Forrás: Fortepan / UVATERV

1960-ban még MÁVAUT autóbusz-állomás volt a Fellner Jakab utcában a Líceum mögött. Úgy tűnik, a kátyúk már akkor is velünk voltak, ahogy a beszakadt csatornafedelek is.

Kilátás a Kálvária dombról a Bástya utca házsora felé. Balra az Árpád-kori székesegyház maradványai a várban. A székesegyház szentélypillérén Szent István szobra 1815-ből. Forrás: Fortepan/Morvay Kinga

A Bástya utca már sűrűbben lakott és talán burkolt is volt 1963-ban.

Klapka György utca, háttérben a Gárdonyi Géza Színház Forrás: Fortepan/UVATERV

Ez egy benzinkút 1964-ből. Úgy tűnik, üzemanyag is volt és kannába is bátran lehetett tankolni.

A völgy már akkor is népszerű volt Forrás: Fortepan/Magyar Rendőr

Ez pedig tömeg a Szépasszony-völgyben 1965-ből.

Gólya utca a Kossuth Lajos utca felől nézve. Szakáts Antal szakaszvezető alvó oroszlános emlékműve ma a Hatvani kapu téren áll Forrás: Fortepan / Bojár Sándor

A Gólya utca lakóinak még nem kellett küzdenie a parkolóhelyért 1967-ben, de a parkban már ott volt a jól ismert Női figura.

Eszterházy (Szabadság) tér, szemben a Hatvani kapu (Lenin) tér, 1967 Forrás: Fortepan/Bojár Sándor

Itt már alakul a parkoló autók száma, de az urak bizonyosan nem vesztek össze a helyeken.

Mátyás király (Lenin) úti benzinkút, jobbra a háttérben a Kőlyuktetői pincesor Forrás: Fortepan / Bojár Sándor

Szintén egy nem túl népes benzinkút, 1967-ből, de a helyszín ismerős lehet.

1967-ben a Dobó tér és a Főszékesegyház a Dobó István utca felől nézve Forrás: Fortepan /Bojár Sándor

Szintén ebben az éveben a Dobó-tér. Még nem kellett kitiltani az autósokat.

Az egri buszpályaudvar Forrás: Fortepan / UVATERV

A Barkóczy utcai buszpályaudvar nyugalmát nagyon irigyeljük, autóbusz-pályaudvar 1968-ból.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában