2023.01.08. 10:20
Telefonokat, pénztárcát hagynak legtöbbször a vonatokon: 2022-ben 11 ezer tárgyat találtak
Többnyire telefonokat, pénztárcát hagynak a vonatokon.

Illusztráció
Forrás: Heves Megyei Hírlap
Tavaly tavasz óta közös adatbázisba kerülnek a MÁV-Volán-csoport vonatain és autóbuszain, valamint az állomásokon elhagyott értékek, közölte a vasúttársaság Facebook oldalán. 2022-ben összesen 18 ezer 770 elhagyott tárgyat adtak le a vállalatcsoportnak, amiből csaknem 11 ezer került vissza a tulajdonosához. Többnyire telefonokat, pénztárcát, hátizsákokat, iratokat, könyveket, ruhaneműt, esernyőt, de akár néhány százezer forint értékű tárgyakat is hagynak el az utasok.
Az elveszett tárgyakat általában a vonatokon szolgálatot teljesítő jegyvizsgálók, a takarító személyzet vagy az utasok találják meg és adják le a vasútállomásokon. Az átvételi helyük állomásonként változik, általában nagyobb állomások személyes ügyfélszolgálatára kerülnek.
A társaság elektronikus nyilvántartást vezet a talál tárgyakról, ennek köszönhetően valós, azonnali információt tudnak adni az elveszett tárgyaik iránt érdeklődő utasok részére. A vonatokon vagy vasútállomásokon elveszített tárgyakkal kapcsolatban az utasok a MÁVDIREKT éjjel-nappal hívható telefonszámán érdeklődhetnek.
Az átvétel feltétele, hogy az elveszett tárgyat az utas a jellemzők megadása mellett egyértelműen be tudja azonosítani. Ha személyazonosításra alkalmas dokumentum is van a táskában, kabátban, akkor az egyszerűsíti a beazonosítást. Amennyiben az elveszett tárgy, bankkártya vagy okmány tulajdonosa név szerint azonosítható, a munkatársak eljuttatják a bankkártya-kibocsátónak, a megtalált személyes okmányokat pedig az azt kiállító hatóságnak. Abban az esetben, ha a tulajdonos személye nem azonosítható, a tárgyat az adott szolgálati hely, állomás kijelölt helyiségében általában 90 napig őrzik. A romlandó élelmiszereket természetesen csak rövid ideig tárolják, ha senki sem keresi, megsemmisítik.