Szimpatikus?

2023.03.19. 07:00

Új verzió az elkerülőről: 100-180 méterre közelítheti meg a „hibrid” nyomvonal Egert

A szakemberek szerint ez az, amelyik tehermentesít. Szőlőket, természetvédelmi területet nem érintene az elkerülő, zártkertet igen.

Szabadi Martina Laura

Sokan szeretnék, ha csökkenne a város forgalomterhelése, kérdés, mi a járható út.

Forrás: Huszár Márk / Heves Megyei Hírlap

Mint ahogy arról már beszámoltunk, dr. Pajtók Gábor országgyűlési képviselő szombat reggel nyilvánosságra hozta az egriekvelemenye.hu oldalon az Egert elkerülő út egy új, finomhangolt nyomvonalát. A weboldalon a képviselő véleményeket is vár a témával kapcsolatban.

A B2 jelű, rózsaszín színű nyomvonal jelöli az újat, mellette szaggatott vonallal látható a régi belső nyomvonalfolyosó. A szaggatott vonalból egyébként arra következtethetünk, hogy a tiltakozások tárgyát képező verziót végleg elengedték a szakemberek. A B2 jelű nyomvonalváltozathoz szakmai leírást is mellékeltek a weboldalon.

A nyomvonaltervezetek az egriekvelemenye.hu-n
A nyomvonaltervezetek az egriekvelemenye.hu-n
Forrás: egriekvelemenye.hu

Eszerint ez bír a legfőbb tehermentesítő funkcióval, s Eger Megyei Jogú Város Helyi Építési Szabályzatában KÖu-1 övezeti jellel meghatározott nyomvonalát alapul véve alakították és a jelenlegi viszonyokat és igényeket kielégítő módon módosították. Az is olvasható, hogy az igények érdekében a szabályozott útterülettől a kedvezőbb tervezési paraméterek érdekében több ízben eltér, ugyanakkor a közúti kapcsolatok, a területi érintettségek tekintetében korábbi jellegét megőrizte.

Fontosabb jellemzőiről a következőket emelték ki: „A nyomvonal teljes hossza 8,6 kilométer, mivel a város közelében halad. A helyszínrajzi elhelyezkedésből adódóan a közúti kapcsolatok száma 13  (11+2). Ez biztosítja Eger belvárosának a gyors megközelítést a közvetlen kapcsolatokon, vagy az új bekötéseken keresztül (például Hadnagy , Leányka, Cifrakapu utca). Tehermentesítő szerepe jelentős, nagyságrendileg akár harmadával is várható a forgalomcsökkenés a városi úthálózaton. Jó közlekedési kapcsolatokat teremt, a város keresztirányú forgalma jól rávezethető és észak-déli irányban is kedvezőbb időszükségletű közlekedési lehetőségeket teremt a belterületi, belvárosi átkeléshez képest. Közvetlen rákötést kap a Hadnagy utca, ahová az intermodális csomópont tervezett. 

Az út magassági és helyszínrajzi vonalvezetése összehangolt, ehhez illeszkednek a közösségi tervezés kapcsán megvalósított nyomvonal korrekciók. 

A domborzati adottságokat a vonalvezetés jól kezeli, a legnagyobb töltésmagasság 10 méter, míg a bevágásmélység az Íj utcánál eléri a 13 métert. Épül egy nagyjából 150 méter hosszú felüljáró a Kistályai úti csomópont felett és egy 20 méter hosszú híd a Vécseyvölgy utca különszintű keresztezésében. Meglévő hidak felülvizsgálatára is sor kerül majd a projekt további fázisaiban a nyomvonal érintettségének mértékében, így azok megújítása is várható.”

Kiemelték az is, hogy a nyomvonalon magasabb a várható forgalmi terhelés, 2036-ra naponta 17 ezer 800 járműre számítanak a legforgalmasabb keresztmetszetben. Az új tervben a Nagykőporos út és a Homok utca között, valamint a Donát utcát követő szakaszon zártkerti érintettséggel is számolni kell. A szakmai anyag szerint a beépült lakóövezeteket 100-120-180 méterre ugyan megközelíti, de beépített területeket nem érint és út által kismértékben megközelített ingatlanok esetében zajvédelmi létesítményekkel a hatások jól kezelhetőek. A zajhatások tekintetében a jogszabályi kötelezettségek teljesíthetőek. Illetve az anyagban az is szerepel, hogy a vonalvezetésből adódó, természetes zajvédelem is jellemzi a bevágásban vezetett Íj utca menti szakaszon.

„A nyomvonal megközelítőleg átlagosan 80 méterre húzódik a jövőben beépítésre szánt lakóövezetektől, amely egyúttal azok feltárását is szolgálja majd. Pince, természetvédelmi terület nem érintett, szőlő területet is csak kismértékben érint. A domborzati viszonyokból, valamint a csomópontok számából is adódóan az útszakasz 1/3-án óránkénti 50 kilométer a megengedett sebesség, közel felén pedig óránkénti 60-70 kilométerrel lehet majd közlekedni, ami a zajhatásokat sokkal kedvezőbbé teszi egy gyorsabb haladást biztosító útvonalhoz képest. A Homok utca és Leányka utca közötti részen 90 kilométeres sebesség is biztosítható” − fogalmaznak.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában