2024.10.01. 11:09
Miről ismerhetjük fel az adathalász banki csalókat?
A Nemzeti Kibervédelmi Intézet egy rövid összefoglalóban írja le, hogy mit tehetünk a csalók hamis banki telefonhívásai és adathalász tevékenységei ellen.
A csalók hamis banki telefonhívásokkal, adathalász e-mailekkel és hamis webáruházakkal próbálkoznak a leggyakrabban. A gyors cselekvésre ösztönzés a leggyakoribb trükkjük, amivel pánikba ejtik áldozataikat, hogy azonnali reakcióra kényszerítsék őket - adta hírül Facebook oldalán a Nemzeti Kibervédelmi Intézet felhívását a Heves vármegyei rendőrség.
Rövid összefoglalójukban a Nemzeti Kibervédelmi Intézet leírja, hogy hogyan védekezhetünk a banki csalók ellen. Először is fontos, hogy ne hagyjuk, hogy a félelem eluralkodjon rajtunk. Időt kell nyernünk és nem szabad azonnal reagálni a fenyegetésekre. Személyes információt sem szóban telefonon, sem pedig írásban ne adjunk ki magunkról. Ha gyanús helyzettel találkozunk, hívjuk fel a bankunkat, tegyünk bejelentést a 112-es számon és keressük fel az Áldozatsegítő Központot.
Mi a teendő, ha áldozattá váltunk?
- Értesítsük a bankunkat és tiltsuk le a bankkártyánkat!
- Tegyünk bejelentést a hatóságoknál!
- Keressük fel az Áldozatsegítő Központot jogi és érzelmi támogatásért!
A sors fintora, hogy a cikk írása közben az újságírót is felhívták egy ismeretlen, nem magyarországi telefonszámról. Két csörgetés után azonban lerakták a telefont, újságírónk szerencsére nem reagált a hívásra. Ha ismeretlen, külföldi telefonszámról kap telefonhívást és nem biztos abban, hogy ki keresheti, a legbiztonságosabb döntés az lehet, ha nem válaszol a hívásra.