2024.12.13. 17:25
Kiderült, mennyit késnek a vonatok a hatvani vonalon
Havi riportot tett közzé Hegyi Zsolt az állami vassúttársaság vezetője. A MÁV késéseit vonalanként is megmutatta, így látjuk, mely vonalak teljesítenek jól.
– Novemberben 10-ből 7 vonat volt pontos – írta Hegyi Zsolt, a MÁV Csoport vezérigazgatója abban a posztban, amelyben a november havi riportot osztotta meg számos érdekes adattal, például a MÁV késését érintően. Mint írta, a novemberi eredmény enyhe romlás októberhez képest, az ok pedig jól látható az adatokból: a magyar vasútvonalak olyannyira szoros kölcsönhatásban vannak egymással, hogy ha csupán három-négy érzékeny ponton egyszerre, egymással párhuzamosan történik valamilyen természeti vagy műszaki haváriahelyzet, akkor az már az egész ország vasúti közlekedését képes negatívan befolyásolni.
– Ezáltal pedig akár egyetlen nap is képes egy teljes hónap menetrendszerűségi adatait lerontani. Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy a legérzékenyebb hálózatipontok megerősítése, illetve a rendkívüli helyzetek mostaninál hatékonyabb, összehangoltabb kezelése rövid időn belül ellenállóbbá, üzembiztosabbá teheti a magyarországi vasúti közlekedést. Erre törekszünk: az előbbi érdekében csináljuk az 5 pontos akcióterv pályafelújítási beavatkozásait, amelyek épp a legérzékenyebb pontokat erősítik meg a magyar vasutat, míg az utóbbi érdekében állítjuk fel januártól az Országos Haváriaközpontot, amely nemcsak az utasok pontosabb tájékoztatásában, de minél gyorsabb továbbutaztatásában is érdemi segítséget jelent majd – részletezte.
A MÁV késései nem minden vonalon jelentősek
Az adatokból jól látszik, hogy a Heves vármegyét is érintő Miskolc-Budapest vonal 71 százalékban volt pontos. Ez a középmezőnybe tartozik. A legpontosabb a Szeged-Hódmezővásárhely Tramtrain volt. A legpontatlanabb a Székesfehérvér-Szombathely vonal. A vezérigazgató kiemelete, a MÁV-csoport új, havi riportjára háromszor több látogató volt kíváncsi, mint a korábbi, hasonló adatközlésekre.
– Ez talán azzal is magyarázható, hogy az új összegzés a kép teljességét igyekszik bemutatni, a kiragadott részletek helyett az összefüggéseket és a hátteret is. Ez azért is fontos, mert a vasúti és az autóbuszos közszolgáltatás ma már nem verseng egymással, hanem egymást erősítve igyekszik kiszolgálni az utasigényeket. Épp erről szól – a vármegye- és országbérletek rendszerére épülő – nemzeti tarifaközösség. A MÁV-csoport integrációjával, a közlekedési módok hétköznapi és rendkívüli helyzetekben történő koordinációjával kiszámíthatóbbá tesszük a közlekedést Magyarországon. A vasúti adatok után december közepéig publikáljuk majd az autóbuszos közlekedésre és a HÉV-re vonatkozó adatokat is, jövő év januárjától azonban már egyetlen, integrált havi közlekedési riportban számolunk be az előző időszak adatairól, méghozzá menetrend szerint: minden hónap 16-án – közölte.
(Főoldali képünk illusztráció, fotó: Huszár Márk / Heol.hu)