2025.02.05. 16:17
Hevesen húzott keresztül elsőnek a MÁV most forgalomba állított mozdonya
A MÁV bérelt járművekkel fiatalította mozdonyállományát. Kedden, egy sátoraljaújhelyi fuvarral állt forgalomba az újabb mozdonyflotta első darabja.
A Keletiben köszöntötte a MÁV Csoport vezérigazgatója a forgalomba álló tíz éves, bérelt Vectron mozdonyt. Hegyi Zsolt elmondta, hogy jelenleg napi kétszáz mozdony húzza a vasúti kocsikat Magyarországon, de ezeknek csak negyede korszerű, a többi 40-60 éves darab. Idén 55 bérelt vontatót szeretnének üzembe állítani, hogy a flotta fele korszerű legyen az InterCity szerelvények élén.

Forrás: MÁV / Facebook
A videóhoz mellékelt leírás szerint a Siemens Vectron villanymozdony a műszaki átvizsgálást és a fóliázást követően állt szolgálatba, a jármű Budapest – Miskolc - Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a munkát. Hamarosan a már beérkezett öt másik újabb mozdony is közlekedik majd országszerte. Ezekkel a korszerűbb járművekkel szeretnék javítani a menetrendszerűséget, és reményeik szerint az utasok elégedettségét is.
A Világgazdaság januári cikke szerint a MÁV nyugati cégektől bérli a mozdonyokat, amelyek életkora tíz év körül van. Mint írták, Lázár János miniszter a közlekedésinfón elmondta, összesen 70 mozdonyt bérelnek, a szerződések már megszülettek.
A Világgazdaság arra is emlékeztetett, 2019-ben MÁV-Start 115 új mozdony vásárlásának finanszírozásáról egyeztetett a kormánnyal. Egy tender nyomán a társaság 2022 áprilisában rendelte meg a MÁV a 115 új villamos mozdonyt a Siemens Mobility Kft. és a Siemens Mobility Austria GmbH párosától. A megbízás 90 két és 25 három áramrendszerű olyan mozdonyra olyan szólt, amelyek a 200 kilométer per óra sebességre is alkalmasak (darabjuk 3,5-4 millió euróba került volna). Egy évvel később Lázár János már úgy fogalmazott az ATV-nek, hogy a járműpark felújításánál a kormány már nem számít a Siemens közreműködésére.