Nemzeti konzultáció

2025.05.09. 20:45

A fogyasztók védelme kiemelt fontosságú, most mindenki elmondhatja a véleményét

A Közös ügyünk a fogyasztóvédelem nevet viselő, legújabb konzultációban mindenki elmondhatja véleményét, hiszen a mindennapokban minden polgár fogyasztó, illetve vásárló - hangsúlyozta Nyitrai Zsolt miniszterelnöki biztos.

A Közös ügyünk a fogyasztóvédelem nevet viselő, legújabb konzultációban kéri ki most a magyarok véleményét a kormány. A témában tartott sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten Nyitrai Zsolt vármegyénk országgyűlési képviselője kiemelte, hisznek abban, hogy a felkészült és a jogaikat, lehetőségeiket ismerő állampolgárok sokkal körültekintőbben vásárolnak és a konzultáció ennek erősítését is szolgálja.

Elkezdődött a fogyasztóvédelmi konzultáció
Forrás: Magyar Nemzet

A miniszterelnöki biztos a konzultáció 12 kérdése közül az akciókkal kapcsolatos trükközéseket, az online csalásokat, az indokolatlan várakoztatásokat, a légiutas-jogokat említette. Ide sorolta a kereskedők indokolatlanul magas extraprofitját is. Hangsúlyozta, hogy épp emiatt vezette be a kormány az árréscsökkentést, amely egy sikeres intézkedésnek bizonyult, tekintettel arra, hogy rövid idő alatt több mint 800 termék ára csökkent jelentősen. Nyitrai Zsolt ígérete szerint a küzdelmet addig folytatják, míg az indokolatlan extraprofitot végleg le tudják majd törni.

Mindenkit arra biztatott, hogy szánjon néhány percet a május 23-ig a fogyved.kormany.hu oldalon elérhető online konzultáció kitöltésére.

Elmondta, ahogy a 19 korábbi konzultáció esetében, így ezúttal is a válaszok kiértékelését követően hozzák meg a döntéseket, és ha szükséges, szigorítják a szabályokat. Hozzátette, a fogyasztóvédelem témája a konzultációt követően sem kerül le a napirendről.

Tarnai Richárd, Pest vármegyei főispán a tájékoztatón egyebek mellett arra hívta fel a figyelmet, hogy tapasztalataik szerint a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos legtöbb eset, panasz ma az online világ elterjedésével, az online kereskedelemmel kapcsolatos.

A főispán ezen esetek közül az online kereskedő cégek utólagos elérhetetlenségét, illetve a pénzvisszatérítések nehézségeit emelte ki, és azt javasolta, ha valaki például online vásárlóként indokolatlanul magas árat tapasztal, akkor azt ne fizesse ki előre, hanem forduljon a kormányhivatalhoz, ugyanis ez esetben a kár közvetlenül nem jelentkezik és adott esetben a hosszadalmas hatósági, jogi procedúrák is elkerülhetőek. Cél, hogy az embereket, az állampolgárokat ne lehessen átverni.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában