eger

2018.02.22. 21:08

Olcsó borokkal vagyunk jelen a külföldi boltok polcain

A magyar borok külföldön annyira nem ismertek, érdemes tanulni más országoktól.

Tóth Balázs

Koccintás az Egri Bikavér ünnepén Fotó: Berán Dániel

Tizenkilencedik alkalommal szervezik meg Egerben a Szőlészeti és Borászati Konferenciát, amelyen tizenöt borvidék 250 képviselője vesz részt. A megnyitón dr. Liptai Kálmán, az Eszterházy Károly Egyetem rektora kiemelte, az egyetemen kiváló csapat tevékenykedik a szőlészeti- és borászati szakmában. Dr. Lőrincz György borász, a társszervező Egri Borút Egyesület elnöke az összefogást, a stílust és a szeretetet emelte ki, s arra ösztönözte a szakmabelieket, hogy fedezzék fel, milyen csodálatos országban élhetnek. Dr. Váczy Kálmán Zoltán, az EKE Kutatási és Fejlesztési Központjának főigazgatója hangsúlyozta, az egyetem elkötelezett a szőlészeti- és borászati közélet felé. A közös szervezés új perspektívákat nyitott a rendezvény előtt.

Délelőtt volt szó birtoképítésről és birtokmenedzsmentről, innovatív technológiákról. Délután a bormarketing és a borturizmus volt a téma. Tóth Adrienn, a Wineglass Communication vezetője példákat hozott Európából. Ausztriában például állandó, folyamatosan fejlesztett programok mellett egyedi üzenetekkel is készülnek. Boraikat hat kategóriába sorolják és ki is emelik konkrétan, milyen ételekhez ajánlják, szólnak a vegetáriánusokhoz és az ázsiai konyha kedvelőihez is. A magyarok minél nagyobb közönséghez akarnak szólni. Beszélt a bordeauxi boriskoláról is, ahol rövid kurzusokat tartanak tanárok, sommelierek, egyszerű turisták, fogyasztók számára is. Utóbbiak edukációja fontos, hiszen az élménynek, „exkluzív” tudásnak köszönhetően elköteleződnek az adott borvidék mellett.

Elizabeth Gabay master of wine a magyar borexportról elmondta, az export főként olcsó, folyó borokból áll. A legnagyobb vevők a csehek, a németek, a szlovákok, a britek és a lengyelek. A minőség iránt utóbbi két országban van már igény. Kínában is van kereslet a magyar borokra, főleg a vörösökre, így a bikavérnek is jó esélye van. Igaz, a neve alapján több országban spanyolnak hiszik, s nem társítják jó hírnévvel. Az exportra szánt nedüknek minőségieknek kell lenniük, s meg kell ismertetni azokat a külföldi közönséggel, hozzáértőkkel.

Koccintás az Egri Bikavér ünnepén Fotó: Berán Dániel

O’Connor-Varga Lilla az angol borpiac sajátosságait ismertette. A brit a világ második legnagyobb és az újdonságokra roppant nyitott piaca. Az importőröket és a véleményvezéreket kell meggyőzni. Meg kell határozni a célközönséget, s érdemes összefognia egy-egy régiónak, s folyamatosan kommunikálni.

Gál Zsombor, a Magyar Turisztikai Ügynökség Bor- és Gasztromarketing Főosztályának vezetője a legújabb országos bormarketing stratégiáról beszélt. A cél az értéknövekedés, a tudatos hazai borfogyasztás segítése, a turizmus fellendítése. A marketing alapja a termőtáj és nem a fajta, hazai népszerűsítő kampány indult, képzést szerveznek kiállításokon résztvevők számára, áprilisban pedig nemzetközi konferenciát szerveznek Budapesten.

A konferencia pénteken kereskedelemmel, vendéglátással, borvidéki összefogással foglalkozik.

Címkék#egér

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában