bükk

2018.01.18. 07:49

Ötletek a bükki turizmus további fejlesztéseire

A répáshutai csillagda sajtótájékoztatója után további bükki fejlesztési elképzelésekről kérdeztük Révész Máriuszt.

Tóth Balázs

A bánkúti síterep fejlesztésében egyeztetni kell a nemzeti parkkal A jó fizikai állapotban lévő kerékpárosok örülni fognak a megépülő hegyi kerékpárútnakFotó: Lénárt Márton

A szilvásváradi libegőről még nincs döntés, de Egerből Miskolcra egy nagyon nehéz kerékpáros túraútvonalon is el lehet majd jutni. A Nagyvisnyó határában fekvő Bánkúton is vannak elképzelések a fejlesztésre, de azoknak illeszkedniük kell a természetvédelmi feladatokhoz, tudtuk meg Révész Máriusz aktív kikapcsolódás fejlesztéséért felelős kormánybiztostól.

– Sok dolog történik Heves megyében. Csak a Bükki Nemzeti Park Igazgatósággal közösen is nem kevés ötletünk van. Egert és Szilvásváradot kerékpárúttal szeretnénk összekötni, van egy elképzelés a hegyeken keresztül húzódó, nem könnyű túraútvonalra, de főút, vasút mellett nehéz megoldani. A jó fizikai állapotban lévő kerékpárosok viszont örülni fognak ennek – mondta a kormánybiztos.

Nemrég arról írtunk, Szilvásváradon libegőt szeretnének, ezt a cikkünket Révész Máriusz is olvasta. Kifejtette, még semmilyen döntés nem született erről. Szilvásváradon sok mindent végig kell gondolni, de olyan dinamikusan növekszik az idegenforgalom, hogy valóban érdemes további turisztikai attrakciókat kitalálni, hogy mivel lehet a rendkívül nagyszámú turistát nagyobb területen széthúzni. Egyelőre csak előkészítik a Kékestetőre tervezett felvonót, ami valószínűleg kabinos lesz. Mátraszentistvánon viszont négyüléses, ülőszékes felvonó készült, s a hó érkeztével hamarosan megtörténhet annak átadása.

Adódik tehát a kérdés, hogy mi lesz a Nagyvisnyó határában fekvő Bánkúttal, amely szintén komoly síterep. Révész szerint komoly fejlesztési lehetőségek vannak, de egyeztetni kell a Bükki Nemzeti Park Igazgatósággal, hiszen az elképzelések és a természetvédelmi szempontok némiképp ütköznek.

– Reméljük, hogy sikerül megegyezni, s ott is lesz fejlesztés. Gyerekként síeltem ott, egyike a legjobb adottságú helyeknek, de hóágyúzás nélkül komolyabb sípálya-fejlesztésbe nem lehet belefogni. Ahhoz kell víztároló, a tározás esetében pedig végig kell gondolni, hogy milyen hatással van a természetre. A BNPI-vel kialakult egy jó kapcsolat, reméljük, hogy ez lehetővé teszi, hogy ezekben a kérdésekben is a természetvédelmi szempontokat maximálisan figyelembe véve, meg tudjunk egyezni. A természetvédelmet és az egészséget, azt, hogy több embert rávegyünk arra, hogy szabadidejüket aktívan töltsék el, egyszerre kell megőrizni. Akik kirándulnak, bicikliznek, síelnek természetszeretőbbek lesznek, óvják a környezetet, ez pedig hosszú távon kifizetődő – vélte a kormánybiztos.

A bükki kerékpárutakkal kapcsolatban Révész elmondta, Eger és Miskolc között az egyik útvonal Répáshután keresztül már ki van jelölve, de a megyei önkormányzatok összehangolják egy bükkaljai út építését is. Szerinte nagyon izgalmas az is, s a kerékpárosok eltekerhetnek Egerből Miskolcra az egyiken, majd visszafelé a másikon. Harmadikként pedig, ha Szilvásváradig elér a tervezett egri bicikliút, fel lehet menni a Bükk-fennsíkra, majd Jávorkút, Ómassa felé át lehet tekerni Lillafüredre. Néhány éven belül a biciklisek az erőnlétüknek megfelelő szintkülönbségű útvonalak közül válogathatnak majd.

Kerékpáros és egyéb aktív kikapcsolódást segítő attrakciók

Révész Máriuszt egyéb megyei turisztikai beruházások állásáról is kérdeztük. Mint mondta, befejezik az Eger és Egerszalók közti kerékpárutat. A Tiszafüred és Poroszló közötti négy kerékpáros híd elég drága – a Szíjj László-féle Hódút Kft. építheti meg nettó 3,135 milliárd forintért –, de annak nyomán, hogy a Tisza-tónál sikerült az átmenő autóforgalmat megakadályozni, felével több biciklis érkezett. Kiskörénél tervezik az ország első vadvízi raftingpályáját. Ott van öt méter vízszintkülönbség a tározó és a folyó között, erre a kormánybiztos szerint sok helyen építettek már 6–700 méteres evezőspályát. Révész szerint ez komoly turisztikai attrakció lesz, úgy véli, a szülők és gyerekek miatt olyan nagy sorok lesznek ott, mint a bobpályáknál. Úgy véli, ezekből az egész régió profitálni fog, az attrakciók pedig puzzleként állnak össze, egészítik ki egymást az újak a már meglévőkkel. A kormánybiztos hozzátette, a Mátrában komoly bicikliutak vannak, hiszen az Egererdő erdészeti útjai használhatók erre a szabadidős célra. Ezeket némileg kiegészítve, remélhetőleg még jobb hálózatot lehet szervezni.

Kezdőképünk illusztráció Fotó: Lénárt Márton

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában