2004.10.28. 05:52
Demján ír óriással harcol a West End környékéért
Demján Sándor cége bíróságon támadja meg a Nyugati pályaudvar melletti, 82 ezer négyzetméteres terület adásvételi szerződését. Az utolsó belvárosi blokkot a dublini Ballymore Propetries vette meg a MÁV-tól 3,25 milliárd forintért.
[caption id="" align="alignleft" width="301"] Az írek a napokban megkezdték a bontást, hogy luxusnegyedet építsenek egymilliárd eurós befektetéssel
[/caption]A Pólus Holding a bíróságon elővásárlási jogát szeretné megállapíttatni. Szerintük figyelmen kívül hagyták a MÁV Rt. és az akkor még Markland Holding között létrejött üzletben. A Markland neve – a tulajdonosi kör átalakulása nélkül – időközben Ballymore Propetries lett. A Ballymore jogi képviseltét Dornbach Alajos látja el. A Reggel az ügyvédtől megtudta: az árverés második körében Demján cége kiszállt a tavaly decemberben megtartott licitből. Az ár 50 milliónként emelkedett. Az ír cég győzött, Dornbach szerint a verseny az verseny. A közpénzből gazdálkodó MÁV Rt. egyedüli érdeke a bevétel.
Nyúl Sándor, a Demján-érde-keltségek operatív vezérigazgatója azzal érvel, hogy már a versenytárgyaláson is elővásárlási joga volt cégüknek. A Pólus Holdinghoz az elővásárlási jog a MÁV Multiszolg Kft.-től került át. Ők megkeresték Demjánékat, és átadták jogukat. Cserébe azért, hogy a hídmérlegek javítását továbbra is folytathassák a helyszínen. Az operatív igazgató szerint a MÁV-nak a Pólust le kellett volna mondatni a megszerzett elővásárlási jogról. Persze nem mondtak volna le róla. Nyúl Sándor óriási csalódásként jellemezte, amikor az ír győzelmet beolvasták.
Megkérdeztük, hogy a Dem-ján-cég miért nem az árverésen jelezte, hogy bíróságra megy. Miért akkor, amikor már az írek távoztak a MÁV-pénztártól, fizettek, és bontani kezdtek. A Legfelsőbb Bíróság döntvénytárában találtunk egy tegnapelőtti eseti döntést, miszerint az elővásárlási jogról legkésőbb az árverésen kell nyilatkozni. Miért kell a hátsó ajtón bemenni, ha az első is nyitva áll? – fogalmaztunk. Nyúl Sándor szerint a MÁV is, a Ballymore is érezte, hogy valami nincs rendben. Az üvegzsebtör-vény szerint az állami vállalatoknak az ötmillió forint feletti
szerződéseket nyilvánosságra kell hozniuk. A MÁV internetes oldalán nem találtuk meg a szerződést. A MÁV sajtóosztályától elkértük a szerződéseket, de lapzártánkig nem érkeztek meg.
Megkérdeztük Nyúl Sándort, miért kezdtek egyáltalán a licitbe? Szerinte ez nem jogi szempont, mert az elővásárlási joguk ugyanúgy megmaradt. Demján Sándor cége 1,5 milliárd eurót fektetne be. Lefedné a vasúti pályát, ahol zöldfelületet teremtene. A föld alatt boltokat nyitnának. Néhány lakás is épülne, vala-mint sporttermek és éttermek.
Luxuslakásokat tervez
A világszintű ír céget Carlos Coelho, a hét éve Magyarországon dolgozó amerikaiargentin állampolgár vezeti. A negyed megépítését, amelyben főképp luxuslakások lennének, nagynevű pesti és londoni irodák tervezték. A Ballymore a világ minden táján építkezett már. A világhálós keresők 31 ezer találatot töltenek le róluk húsz másodperc alatt. A Nyugati mellé 156 ezer négyzetméter bruttó alapterületet építenek magas színvonalon. Szellős, levegős tereket, zöld részeket, éttermeket ígérnek.