Hírek

2006.10.31. 06:23

Százmilliók adományokra

A Mol Nyrt. költötte a legtöbbet – összesen 460 millió forintot – adományozásra az elmúlt évben a magyarországi üzleti vállalkozások közül. Így ez a társaság nyerte el a Magyar Adományozói Fórum által első alkalommal kiosztott, Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozó díját.

D. N.

Külön elismerésben részesült az állami tulajdonban lévő Szerencsejáték Zrt., amely még a Molnál is többet, összesen 623 millió forintot fordított jótékony célokra. A Magyar Adományozói Fórum megbízása alapján a Capital Research Piackutató Intézet 2006. szeptember 4. és 18. között végzett felmérést a legnagyobb nettó árbevételű magyar vállalatok adományozási szokásairól.

Az első tíz legtöbbet jótékonykodó cég összesen 1 milliárd 665 millió forintot költött tavaly adományokra. Összértékben a Mol Nyrt. Vezeti a jótékonykodók rangsorát. Adózás előtti eredményének legnagyobb hányadát, csaknem 13 százalékát – értékben 42,6 millió forintot – viszont a Coca-Cola Beverages (Magyarország) Kft. költötte adományokra. Nettó árbevételéhez viszonyítva az Ericsson Magyarország Kft. fordította a legtöbbet karitatív célokra. Ez az összeg a forgalma csaknem 0,6 százalékát, összesen kétszázmillió forintot tett ki. A legtöbb természetbeni adományt az Alcoa-Köfém Kft. ajánlotta fel. A vállalat 321 millió forintot adományozott tavaly, ebből 98,5 millió forintot természetbeni juttatásként.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!