Hírek

2007.03.10. 07:33

Rossz a karóra, mégsem adják vissza az árát

Olvasónk vásárolt egy férfi karórát, amelyre az üzlet három év garanciát vállalt. Az óra rossz. Nem adták vissza az árát. Mondták, a hölgy a csomagoláson lévő telefonszámon érdeklődjön.

Rados Virág

Ha a termék a jótállási időn belül meghibásodik, a szakszerviznek díjmentesen meg kell javítania. Ha a javítás nem lehetséges, ki kell cserélni az árut. Ha ez sem járható út (például nincs ugyanolyan óra az üzletben), vissza kell adni a termék árát. Ezt Magdus Ágnes, a Közép-magyarországi Regionális Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének vezető főtanácsosa mondta el.

A jótállási idő tartós fogyasztási cikkeknél törvény szerint egy év. Ha az üzlet ennél többet vállal, jelen esetben három évet, akkor ahhoz köteles tartani magát. Amennyiben ezt megtagadja, lényegében megtévesztette a vásárlót.

A fentihez hasonló helyzetben az üzletnek fel kell vennie az úgynevezett reklamációs jegyzőkönyvet. Ha ez nem történt meg, olvasónk panaszt tehet a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál. Mivel a hölgy egy kecskeméti boltot említ, ez a Bács-Kiskun Megyei fogyasztóvédelmi felügyelőség. Címük: 6000 Kecskemét, Deák F. tér 3. vagy 6001 Kecskemét, Pf. 452. Telefon: (76)513-765 vagy (76)513-709.

A másik kérdés: joga van-e ilyen szituációban az üzletnek ragaszkodni az eredeti csomagoláshoz? A válasz: nem. Annak csakis akkor van jelentősége, ha a termék három napon belül romlik el. De sértetlen csomagolásban akkor sem vihetjük vissza. Hiszen úgy miként tudnánk meg, hogy hibás az áru?

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!