2008.10.28. 17:49
A bolti akciókra hajt a magyar vásárlók fele
Egyre tudatosabban figyelik a magyar vásárlók a boltokban a termékek árát – derül ki a GfK Hungária idei, Shopper Insight fogyasztói felméréséből.
Az ezer 15 évesnél idősebb felnőtt vásárlási szokásait vizsgáló kutatásból kiderült, hogy öt vásárlóból közel hárman szokták általában ellenőrzni a pénztárnál, hogy a kasszás által beütött árak ugyanazok-e, mint amelyek a polcon kiírva szerepeltek.
Tízből négyen állították, hogy pontosan tudják, mennyibe kerülnek az általuk leggyakrabban vásárolt termékek a különböző boltokban, ahol vásárolni szoktak. A vásárlók 40 százaléka szokta összehasonlítani, hogy egyes áruk mennyibe kerülnek a különböző boltokban, ám ezzel a módszerrel a megkérdezettek közel fele szinte soha nem él.
A különböző darabszámú, vagy súlyegységben megadott termékek árának azonos mértékegységre történő átszámításával azonban csupán tízből hárman „vesződnek” – a többség ezzel nem tölt időt. Arra viszont nem sajnálnak időt fordítani, hogy kiderítsék, mely termékeknél van árleszállítás: a boltba belépve minden második vásárló tudatosan keresi az ott kínált akciókat. Az azonban már nem jellemző, hogy a vásárlás előtt körbeszimatolnának a fogyasztók, hogy melyik boltban milyen akciót kínálnak.