Hírek

2009.10.28. 10:43

Az autósok 32 százaléka vakon választ kötelezőt

Pénteken teszik közzé a biztosítók az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) díjaikat, néhány társaság azonban már most is elárul egyet s mást várható tarifáiról.

Világgazdaság

A Generali-Providencia tegnap sajtótájékoztatón ismertette, hogy célszegmense az idei kampányban is a balesetmentes ügyfélkör lesz, emellett az alapdíjba épített kármentességi, éves díjfizetési, illetve az úgynevezett e-kommunikációs kedvezménnyel operál majd – utóbbi mértéke 5 százalék lesz.

„A biztosítók működési költségei elektronikus környezetben alacsonyabbak, ezért ennek a csatornának a használatát díjkedvezményben honoráljuk az ügyfelek számára” – magyarázta Ilics László, a társaság vezérigazgató-helyettese. Egy új direkt biztosítót is indít a Generali november 1-jén, a Generali Directet, amely induló termékei között a kötelezőn túl casco és baleset-biztosítások lesznek.

Az idei kgfb-kampányban a Generali a legfrissebb kutatása alapján azt várja, hogy a válság hatására tovább nő az ügyfelek költségérzékenysége, az autósok döntését pedig a kgfb-vel kapcsolatban a jövőben is elsősorban a díjak mértéke határozza meg.

Az elemzésből kiderült, a gépkocsi-tulajdonosok 44 százaléka tervezi, hogy megnézi más társaságok ajánlatait a novemberi kampány idején, de közülük egyelőre csak egy százalék biztos abban, hogy vált. Az ügyfelek körében egyre fontosabb tájékozódási pont az internet, az autósok 60 százaléka informálódik kötés előtt ezen a platformon.

Érdekes adat, hogy a fogyasztók 32 százaléka egyáltalán nem tájékozódik a választást megelőzően. A kutatás adatai alapján a váltást fontolgatók 72 százalékát kizárólag a kedvezőbb ár érdekli, az egyéb szempontoknál az első helyen a megbízhatóság és a hitelesség áll. 


 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!