Hírek

2017.04.10. 09:42

Ha drágább is, a jobb minőségű csokit keresik

A hazai édességgyártók a magas minőségű termékekben és a reformédességekben látják a legnagyobb fejlődési lehetőséget.

MW Központi Szerkesztőség

A fogyasztók is egyre inkább a jobb minőségű, ám drágább termékeket keresik, amelyekből kevesebbel is beérik.

Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke elmondta: húsvétkor a csokoládéfigurákból 20 százalékkal több fogy el. A fogyasztók tavaly összesen 3,6 milliárd forint értékben, mintegy 768 tonna csokitojást és egyéb ünnepi édességet vásároltak.

A forgalom 39 százalékát a csokitojások, míg 41 százalékát a csokoládényulak adták. Nagyobb a kereslet a sokszor 2500-5000 forintos csomagok iránt is.

Ma két trendet követ a piac: az egyik a kézműves termékek térhódítása, a másik a reformcsokoládék népszerűségének növekedése. Az egészségtudatos választást erősíti az is, hogy tavaly aláírtunk egy cukorcsökkentési megállapodást, így 2020-ig tizedével csökkentjük a termékek cukortartalmát. Míg hazánkban az egy főre jutó csokifogyasztás 3-3,2 kiló között mozog, addig Nyugaton a tíz kilogrammot is meghaladja.

Címkék#Hírkereső
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!