Közélet

2009.10.13. 18:23

A belvárosi rendezésről értekeztek a kamaránál

A Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (HKIK) székházában kedden ismét véleményezhették a vállalkozások Eger legfrissebb rendezési tervét.

HEOL

A polgármesteri hivatal és a HKIK rendszeresen megvitatja, konzultál a tervekről, hogy az a lakosság és a gazdasági élet szereplőinek az érdekeit is szolgálja. Rátkai Attila városi főépítész ezúttal az egri belváros rendezési tervét mutatta be, amely érinti a Dobó tér és környékét, a parkolási rendszert, a kerékpárutakat. A rendezési tervben foglalt fejlesztési célok hosszabb távon nyilván hatással lesznek a területileg érintett vállalkozások működésére, megközelíthetőségére.

Eger a belváros szebbé és élhetőbbé tételére nagyjából 3,1 milliárd forintot költhet majd, s a fejlesztések kapcsolódnak majd a többi, tervezett beruházáshoz, az intermodális csomóponthoz, az Agórához, a vár és a fürdő felújításához. A legnagyobb problémák a belvárosban a közlekedéssel vannak. A területet elsősorban a gyalogosok veszik igénybe, ezért megfelelő számú parkolóhelyre volna szükség, amelyet magántőke bevonásával kellene létrehozni.

Az már kiderült, a Kosuth utcában nem épülhet mélygarázs, a piac melletti parkolóház ügyében pedig új pályázatot írnak ki, amiután a befektetővel nem sikerült megállapodást kötni. A 155 autónak helyet adó, földbe süllyesztett parkolóház nem pótolná a felszínen kieső parkolóhelyeket sem. Gondok vannak a Buttler-ház mellé tervezett mélygarázzsal is, amely legfeljebb egy szintes lehetne, s a felszínen is állhatnának autók.

Fölvetődött még egy, az Érsekkertet határoló partoldalhoz épített parkolóház létesítése, illetve a Pyrker és az Eszterházy terek alá épített parkolóhelyek ötlete. A Dobó-téren a Centrum Áruházzal semmi sem történik majd, a Minorita templom homlokzatát fölújítanák, s tornyokban kilátó kapna helyet, ahová akár lifttel is föl lehetne menni. A lovasszobor minden bizonnyal a várba kerül majd.

A Szúnyog közben csak néhány parkolóhely maradna meg, helyette a patakhoz vezető lépcsőt építenének. Az itteni hidat szélesítenék is, s megújulna Kis-Zsinagóga melletti híd is. Az Eszperantó sétányon elbontanák az éttermet, a Valide Szultána Fürdője pedig egyelőre üveglapos borítást kapna, mivel a hasznosításról nem sikerült megállapodni a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt-vel.

A minaret is állami tulajdonú, így ezzel sem tud mit kezdeni Eger, a környéket azonban rendbe teszik, így fölújítják az Irgalmasok Kápolnája, illetve a Bartakovics Béla Művelődési Ház homlokzatát. A biciklisek a majdan elkészülő kerékpárúton vághatnának át a városon: tervezés alatt vannak a Mária út - piac, illetve az Érsekkert - Sas út közötti szakaszok.

Bíznak az M25-ben

Rátkai Attila kifejtette, reméli, az M25-ös út tényleg gyorsforgalmi útként vezet majd Egerbe. Ehhez kapcsoolódóan a K2-es út környéke is jelentős változásokon megy majd keresztül. A 25-ös főút kereszteződésénél, az egerszalóki útnál kereskedelmi, gazdasági övezet lesz, a másik oldalon megmaradnak a borospincék. Létrejön majd egy turistabusz-parkoló is. A mezőgazdasági területek valószínűleg megszűnnek majd, helyette kereskedelmi, termelő, nem szennyező gazdasági üzemek épülhetnek majd a gyorsforgalmi út közelében. Kérdésként elhangzott, mikor lesz járda, vagy bicikliút a K2 mentén. Rátkai Attila válasza szerint lehet szó szélesítésről, vizsgálják, a lehetőségeket, a legnagyobb fejtörést a keskeny híd okozza.

Hogy a gyalogosokat ne kelljen kerülgetni, a piac és a Minorita templom között a patak medrében vezetne a kerékpárút. Probléma viszont, hogy az országban egyedüli régióként Észak-Magyarországon nem lehet pályázni bicikliutak építésére. A belvárosi kereskedők amiatt aggódnak, hogy esett a színvonal, valamint azért, hogy a délen kijelölendő kereskedelmi területre is multinacionális társaságok települnek, hiszen már most is vannak jelentkezők.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!