Közélet

2009.10.22. 07:22

Kiderült: mégis vége a piroskának

A menetrendet elkészítette a tárca a megszűnő vonalakra is. A százéves Putnok-Szilvásvárad vonal végnapjai jőnek.

HEOL

A Putnok-Szilvásvárad közötti 87-es vonal B szakasza idén ünnepelte századik születésnapját, miután a környékbeli polgármesterek kétszer lobbizták vissza a sírból. A következő menetrend életbe lépésével viszont már nem rendeli meg a szolgáltatást a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium. Korábban írtuk, hogy bár a vonal a megszűntetendők között szerepel, a jövő évi menetrend-tervezetben mégis benne van több vonatpárral. Sajnos kiderült: ez korántsem jelenti azt, hogy megmenekült a piroska.

Amint azt a minisztérium sajtóosztályától megtudtuk, a MÁV kidolgozta a menetrendet minden bezárásra ítélt szárnyvonalra is, s a közzétett csomagban benne maradtak azok a viszonylatok is, amelyeket nem rendelt meg a tárca. A jelenleg Szilvásváradról Putnokra induló négy vonat – 5.55, 8.55, 14.55, 18.55 – helyett két busz közlekedik majd a borsodi városba, amelyek fél tizenegykor és 17 óra 50 perckor indulnak a hevesi településről. Visszafelé eddig 7.25-kor, 13.25-kor, 16.25-kor, illetve 20.25-kor indult szerelvény, ezek helyett nyolckor és délután fél négykor jön majd buszjárat.

Csőgér Bálint, Nagyvisnyó polgármestere szerint inkább olyan állapotba kellene hozni a Putnok és Eger közötti vonalat, hogy versenyképes legyen a buszokkal szemben. A község lakói nagyrészt Egerben dolgoznak, de hogy munkahelyükre vonattal jussanak el, szóba sem kerül, mert egy és háromnegyed órát venne igénybe a szilvásváradi átszállás miatt.
Egerben az okoz felháborodást, hogy a járatsűrítés és az intercity helyett még a maradék, közvetlen fővárosi vonatokat is elvennék.

Az egri önkormányzatot váratlanul érte a járatritkítás

– Nem értesítettek bennünket az átszervezésekről, mindössze a sajtóból tudtunk tájékozódni a döntésről – kezdte Szeleczki János alpolgármester. – Rövidesen fölvesszük a kapcsolatot a minisztériummal, hogy megtudjuk, melyek lesznek a tényleges intézkedések. Minket azért is lepett meg a hír, hogy több vonat megszűnik, mert az intermodális csomópontot illetően már komoly egyeztetések folytak. Mint ismeretes, ez a létesítmény a MÁV-pályaudvarnál épülne, a vonattal érkezőket fogadná, s innen szállítanák tovább őket buszokkal a városba vagy a környező településekre – tette hozzá.

Az alpolgármester arra is fölhívta a figyelmet, hogy nemrég a visegrádi országok vasúti vezetői Egerben találkoztak, s a most menesztett Heinczinger István vezérigazgatótól éppen azt kérték, hogy Eger minőségi vonatközlekedést kapjon, s ismét legyenek intercity járatai, amelyek a turizmus szempontjából is fontosak lennének.

További részletek a Heves Megyei Hírlap cstörtöki számában

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!