2012.05.04. 11:24
Betegszállítók: kapkodó és diktatórikus váltás
Mostantól nemcsak sürgős esetekben, hanem a betegszállításokhoz is a mentőszolgálatot kell hívni. A szolgáltatók nem örülnek a váltásnak.
Fotós:
A Heves Mentő Szolgálat Bt. ügyvetője, dr. Pekár Szilágyiné Klepács Edit a változással kapcsolatban elmondta, az első tapasztalataik meglehetősen vegyesek. Itt egy fekvő- és egy ülőbeteg szállítására alkalmas, aktív autóval dolgoznak.
– Úgy vélem, előkészítetlenül történt a váltás – jegyzi meg. – Csak egy példát említek: mi ma hajnalban fél kettőkor kaptunk egy e-mailt, hogy újabb öt beteget kell szállítanunk a nap folyamán. Bár hosszú előkészítés előzte meg a váltást, mégis túl gyors és diktatórikus jellegű. Néhány hetet mindenképp hagyni kellett volna arra, hogy működjön a rendszer. A magam részéről kiforratlan, átgondolatlan intézkedésnek tartom az összevonást, ami sem a betegek, sem a betegszállításban dolgozók érdekeit nem szolgálja. Ahhoz tudnám hasonlítani, amikor egy háziorvosi rendelőben a betegek ellátásának sorrendjét nem az orvos, hanem egy harmadik irányító személy határozná meg.
Bíró Ferenc, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének elnöke is úgy vélte egy korábbi nyilatkozatában: még 3 hónapig tesztelni kellene az új irányító rendszert, és csak a korrekciók, a közös, együttesen meghatározott módosítások után lenne szabad általánossá tenni.
Az államtitkárság szerint biztonságos az irányítás
A Nemzeti Erőforrás Minisztérium egészségügyért felelős államtitkársága szerint a kezdeti nehézségek ellenére biztonságosan zajlik a betegszállítás irányítása az Országos Mentőszolgálatnál - közölte pénteken az államtitkárság az MTI-vel.A közlemény szerint a betegszállító vállalkozások óránként kapják meg az OMSZ diszpécserközpontjába befutó igényeket, és minden munkanapon 16 óráig jelzik a másnapi szállítási szükségleteket.
Az államtitkárság bízik abban, hogy a betegszállító szervezetek a zökkenőmentes átállás érdekében szorosan együttműködnek az Országos Mentőszolgálattal - tették hozzá.
Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője az MTI-nek úgy reagált, hogy az 1820-as hívószám vonalain valóban jelentkezett átmeneti túlterheltség, ami hosszabb várakozási időt okozott, de az Országos Mentőszolgálathoz ellátatlanul maradt betegszállítási feladatról szóló jelzés sehonnan sem érkezett. A mentés biztonsága (a 104-es segélyhívások lehetősége) sehol sem sérült. Az 1820-as vonal túlterhelődési problémáját a hívásfogadó kapacitás szükség szerinti bővítésével küszöböli a mentőszolgálat - tette hozzá a szolgálat szóvivője.
Mint kifejtette: szerdán több mint 4200 betegszállítási igényt rögzítettek és adtak át a területi ellátási kötelezettség alapján illetékes szolgáltatóknak. A 1820-as központi telefonszámra érkező hívások fogadása, szolgáltatóknak történő átadása, a betegszállítások végrehajtása folyamatos, a megrendeléseket az ország 20 betegszállítás-irányító központjában 130, ezzel a feladattal megbízott munkatárs fogadja. A hívásokat, a hívásfogadó rendszer leterheltségét folyamatosan, napszakokra és területekre bontva is figyelik.
MTI
Bővebben a Heves Megyei Hírlap pénteki számában
A közlemény szerint a betegszállító vállalkozások óránként kapják meg az OMSZ diszpécserközpontjába befutó igényeket, és minden munkanapon 16 óráig jelzik a másnapi szállítási szükségleteket.
Az államtitkárság bízik abban, hogy a betegszállító szervezetek a zökkenőmentes átállás érdekében szorosan együttműködnek az Országos Mentőszolgálattal - tették hozzá.
Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője az MTI-nek úgy reagált, hogy az 1820-as hívószám vonalain valóban jelentkezett átmeneti túlterheltség, ami hosszabb várakozási időt okozott, de az Országos Mentőszolgálathoz ellátatlanul maradt betegszállítási feladatról szóló jelzés sehonnan sem érkezett. A mentés biztonsága (a 104-es segélyhívások lehetősége) sehol sem sérült. Az 1820-as vonal túlterhelődési problémáját a hívásfogadó kapacitás szükség szerinti bővítésével küszöböli a mentőszolgálat - tette hozzá a szolgálat szóvivője.
Mint kifejtette: szerdán több mint 4200 betegszállítási igényt rögzítettek és adtak át a területi ellátási kötelezettség alapján illetékes szolgáltatóknak. A 1820-as központi telefonszámra érkező hívások fogadása, szolgáltatóknak történő átadása, a betegszállítások végrehajtása folyamatos, a megrendeléseket az ország 20 betegszállítás-irányító központjában 130, ezzel a feladattal megbízott munkatárs fogadja. A hívásokat, a hívásfogadó rendszer leterheltségét folyamatosan, napszakokra és területekre bontva is figyelik.
MTI -->