Közélet

2012.07.03. 20:22

Júliustól rehabilitácós szakigazgatási szervek működnek

Az új szakigazgatási szerv vezetője dr. Sipos Péter igazgató, az igazgatóhelyettes dr. Dajkó Péter.

HEOL

„A megváltozott munkaképességű személyek ellátórendszerének átalakítása érdekében 2012. július 1-jén hatályba lépett a 95/2012. (V. 15.) kormányrendelet. Ennek értelmében a megyei és a fővárosi kormányhivatalok önálló szakigazgatási szerveiként, elsőfokú közigazgatási hatósági jogkörrel felruházott rehabilitációs szakigazgatási szervek kezdték meg működésüket.

A megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXCI. törvény, valamint végrehajtási rendeletei alapján a rehabilitációs hatóság részére megállapított, és eddig három külön hatóság által ellátott feladatokat 2012. július 1-jétől az új rehabilitációs szakigazgatási szervek végzik.

Míg korábban a rehabilitációs és a rokkantsági ellátás iránti igénybejelentéseket a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal szakhatósági állásfoglalásának megfelelően a megyei és fővárosi kormányhivatalok nyugdíjbiztosítási igazgatóságai bírálták el, a foglalkoztatási szakterületet érintő ügyeket pedig a munkaügyi központ kirendeltségei kezelték, addig 2012. július 1-jétől ezeket a feladatokat a három szervezet munkatársaiból szerveződött új hatóság munkatársai látják el.

A nyugdíjbiztosítási szerveknél folyamatban lévő ügyek július 1-től az ügyfelek közreműködése nélkül, hivatalból kerülnek át a rehabilitációs szakigazgatási szervekhez. Erről az érintettek értesítést kapnak.

A jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően 2012. július 1-jén Heves megyében is megkezdte működését a Heves Megyei Kormányhivatal Rehabilitációs Szakigazgatási Szerve. Az új szakigazgatási szerv vezetője dr. Sipos Péter igazgató, az igazgatóhelyettes dr. Dajkó Péter. Az ügyfelek az egyes ellátások jogosultsági feltételeiről és az eljárási szabályokról az ügyfélszolgálatokon (3300 Eger, Deák Ferenc u. 11-13., 3200 Gyöngyös, Kossuth Lajos u. 37.), valamint a kormányablakban (3300 Eger, Klapka György u. 9.) kaphatnak tájékoztatást.

Az igények előterjesztésére személyesen a fent megjelölt helyszíneken, postai úton pedig a 3301 Eger, Pf.: 182. címen van lehetőség. Az ellátásban részesülők a rehabilitációval kapcsolatos kötelezettségeiknek a szakigazgatási szerv egri, füzesabonyi, hevesi, pétervásárai, gyöngyösi, valamint hatvani kirendeltségein is eleget tehetnek.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!
Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!