2017.03.20. 11:30
Indul a kátyúzás: van rá 360 millió
Szűkebb hazánkban a balesetveszélyes kátyúk javítását követően a gyorsforgalmi és főutakon, majd a 4-5 számjegyű mellékutakon, végül a bekötőutakon avatkoznak be.
A szakemberek arra figyelmeztetnek, a megjelenő burkolathibák miatt szükséges a fokozottabb figyelem. Megtudtuk: a kátyúkról az információkat az útellenőrök szerzik, akik járják az országot, de a lakossági bejelentéseket is köszönettel veszi a közút kezelője, és a jelzéseket igyekeznek beépíteni az előzetes ütemtervükbe.
– A kátyúzási, lokális javítási munkákra a közút idén nettó 9,95 milliárd forintot költhet el országszerte, ez mintegy 146 ezer tonna aszfalt felhasználását teszi lehetővé. Heves megyében tavaly 4280 tonna hideg, illetve meleg aszfalt bedolgozását végeztük el, mintegy 362 millió forintnyi saját forrásból. Az idei évben is hasonló mennyiségben tervezünk kátyúzási munkálatokat – közölte érdeklődésünkre Velkei Lilla, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztályának vezetője.
Hozzátette: szűkebb hazánkban a közutak állapota megfelel az országos átlagnak. Elárulta: a leginkább károsodott útszakaszok a 2134-es számú Kerekharaszt–Heréd összekötő út, a 2402-es Selyp–Gyöngyöspata összekötő út, a 24142-es Szücsi bekötő út, a 2416-os Gyöngyös–Verpelét–Eger összekötő út Abasár és Domoszló közötti szakasza, a 2406-os Szurdokpüspöki–Gyöngyös összekötő út, a 24113-as Mátraszentistván bekötő út, a 32111-es Pély bekötő út, a 33101-es Mezőtárkány bekötő út, 33102-es Egerfarmos bekötő út, 24132-es Vécs bekötő út, valamint a 24131-es Kisnána–Vécs bekötő út.