Vonatközlekedés

2019.04.19. 15:30

Évi ötvenháromezren utaznak Gyöngyös és Vámosgyörk között

Valódi időutazás a városi vasútállomás várótermébe belépni, de a hely üzemel és évtizedek óta szolgálja az utazóközönséget. Hétköznap tizenegyszer jár a vonat oda-vissza Vámosgyörk és Gyöngyös között, sokszor alig öt-hat utast szállítva.

Hliva Éva

Fertőtlenítő szúrós szaga fogad a vasútállomás várótermében. A takarítónő kíváncsiskodásunkra elmondja, épp ma reggel hívta a hajléktalanszállót meg a rendőrséget, mert sok bosszúságot okoz az itt már rendszeresen meghúzódni vágyó fedélnélküli.

– Nincs nagy forgalom különben – magyarázza Nagy Józsefné. – Én hajnalban jövök az öt húszassal Vámosgyörkről, ha öten-hatan utazunk a vonaton, akkor már sokat mondok. Ebből hárman leszállnak a váltógyárnál, maximum ketten jövünk idáig a bakterral – meséli az állomás tisztaságáért felelős.

Míg a peronon beszélgetünk, a szolgálattevő lép ki az állomásépület ajtaján, de nem szeretne nyilatkozni. A munkájáról annyit közöl, hogy a vonatforgalom zavartalan lebonyolításáért felel, naponta tizenegy pár vonat megy Vámosgyörk és Gyöngyös között, hétvégén pedig tíz pár.

A vasútvonalon nagyrészt kisgyermekes családok és nyugdíjasok utaznak Fotó: Czímer Tamás/Heves Megyei Hírlap

Még bő fél óra, mire indul a következő járat, a padon egy utas várakozik. – Gyakran jövök a városba, vámosgyörki vagyok és már fizetnem sem kell az utazásért – árulja el Vasborosi Györgyné –, de néha busszal is járok, nálam ez kedv kérdése.

Vámosgyörkre egy teljes árú felnőttmenetjegy ára 310 forint, annyi, mint a buszjegyé. – A peron tiszta, a hely csendes – jegyzem meg Nagy Józsefnének. – Majd, ha nyári szünet lesz, akkor beindul a forgalom, a Mátra kisvasúthoz, meg a múzeumba jön sok kisgyerekes és nyugdíjas – sorolja. – Ők amúgy is gyakrabban járnak vonattal, de a legtöbb utas – az iskolások – a reggeli fél nyolcassal érkezik, ötvenen–hatvanan is. Az utolsó szerelvény este fél nyolckor indul, azon csak páran utazunk. Szerinte nem lesz itt bezárás, mert a régi pénztárnál akadálymentes mosdót alakítanak ki, ő úgy hallotta.

Folyamatos a karbantartás

Tavaly a gyöngyösi vasútállomás utasforgalma 52 ezer 740 volt, közölte a MÁV illetékese lapunkkal. A kérdéseinkre adott válaszaikból kiderült, hogy 2019 és 2021 tervei között karbantartási munkák, aljcsere, vágányszabályozás feladatai szerepelnek, továbbra is lehetővé téve ezzel a biztonságos vasúti közlekedés felté­teleit. A személyszállítás egyes vonalakon történő szüneteltetésével kapcsolatos álhírt pedig az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményben korábban egyértelműen cáfolta. Kérdésünkre válaszolva tudatták azt is, hogy az elmúlt években Vámosgyörk–Gyöngyös vonalon a sínek és a vasbetonaljak cseréjét végezték el, valamint Gyöngyöshalász megállóhelyen ágyazat- és útátjárócsere történt. A vasútállomás épületén csaknem nyolc éve volt nagyobb karbantartási munka, megerősítették a tetőszerkezetet, valamint ezt megelőzően, az épület 125. fennállása alkalmából, a tetőhéjazatot is kicserélték. Az állomás területén elbontották a balesetveszélyes, romos épületeket is.

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában