Nyitrai Zsolt miniszterelnöki megbízott, országgyűlési képviselő szerint az M25-ös gyorsforgalmi út építése a terveknek megfelelően, késés és fennakadások nélkül halad. Emlékeztetett arra, hogy megígérték és meg is valósítják a megyeszékhely bekötését az ország gyorsforgalmi úthálózatába.
– Még idén ősszel, várhatóan október végén, az M25-ös teljes, 3,7 kilométeres szakaszát is átadják. Köszönet illeti mindazokat, akik tettek azért, hogy ma itt lehetünk. A gyorsforgalmi út 2020-as megépülését követően gyorsabbá és biztonságosabbá válik a közlekedés a főváros és Eger között – mondta a honatya, aki megköszönte a közlekedők türelmét is, hiszen egy ilyen beruházás mindig kisebb-nagyobb felfordulással is jár.
A megyeszékhely polgármestere egri szempontból is fontosnak nevezte az Andornaktálya elkerülő megépülését. Habis László beszélt arról is, hogy a városban 800 méteres szakaszon újjáépült 252-es út két körforgalmi csomópontjával már most érezteti jótékony hatását. A K2-es közvetlen környéke sokkal komfortosabbá vált. A Déli iperterületen folyó útberuházások, beleértve a kerékpárutakat is, érezhetően felgyorsították az ipari és kereskedelmi fejlesztéseket.
Andornaktálya polgármere köszönetet mondott a kormányzatnak és a térség országgyűlési képviselőjének, amiért része lehetett a beruházásnak a 2502-es elkerülő út. Vámosi László szerint az októberi átadás után ennek a csaknem ötmilliárd forintból megvalósuló északi ütemnek köszönhetően sokkal élhetőbbé válik a település. A változásokat érzékeltetvén a községvezető utalt egy küszöbön álló nagyobb ipari beruházásra is.
Juhász Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. útfejlesztési igazgatóhelyettese fontos mérföldkőnek nevezte az elkerülő út megépültét, illetve az északi ütem október végéig várható átadását. Utalt arra is, hogy nagy lendülettel folyik a 14 kilométeres déli szakasz építése, ami 2020 nyarára készül el.
A Heol még korábban rákérdezett arra, hogy hol tart az M25-ös autóúthoz csatlakozó, a maklári déli iparterülethez vezető átkötő út megvalósítása. A NIF Zrt. kommunikációs főosztályától kapott válasz szerint az építés két ütemben megy végbe. Az egyik az M25-ös autóúton létesítendő csomópont, a másik az ehhez csatlakozó átkötőút a 2501. számú önkormányzati úton körforgalmú csomóponttal.

A sajtótájékoztatót tartók mögött a háttérben látható a most átadott szakasz Fotó: Huszár Márk
A teljes – két ütemben megvalósuló – átkötő út megépítésérről szóló kormányhatározat bruttó 4,3 milliárd forint forrást biztosított.
– A különszintű csomópont építése az M25-ös autóút déli ütemével együtt jelenleg is tart. Az átkötőút kivitelezését megelőző közbeszerzési eljárása folyamatban van, a vállalkozási szerződés megkötése, ennek lezárását követően az év végéig várható. Mivel részben már szerződésben, illetve benyújtott ajánlatban rögzített árakon történt és történik a szerződéskötés, így további többletköltséget az építési anyag- és a munkaköltség-növekedés nem okozhat – közölte a kommunikációs főosztály.
Kivitelezéstörténet röviden
Az M25-ös út kivitelezésének északi üteme és kapcsolódó beruházások munkálatai 2017 nyarán indultak el, s a tervezetteknek megfelelően haladnak. Idén őszre megépül ez a szakasz, augusztusban befejezték az ehhez kapcsolódó beruházásokat: megvalósult a 252. számú főút rekonstrukciója és megépült a 2502 jelű, az Andornaktályátelkerülő út is. Eger gyorsforgalmi hálózatba való bekötésének harmadik és egyben záróakkordja, a déli ütem két szakaszra bontva épül meg majd meg, a kivitelezés itt is ütemtervnek megfelelően halad. A beruházás befejezése 2020 nyarán várható. Az M25-ös autóút a Magyar Közút Nzrt. kezelésébe kerül, miután átadták a forgalomnak. Az útszakaszok díjait jogszabályok határozzák meg, az útdíjbeszedési feladatok ellátása pedig a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. hatásköre.