természetjárás

2020.02.16. 11:30

Meseszép körpanoráma tárul elénk a Bálvány csúcsáról (fotók)

Természetjáró sorozatunk legújabb részében ezúttal a Bálvány-hegy csúcsáról hoztunk egy képes beszámolót természetjáró olvasóinknak.

Heol

A Bálvány a Bükk-vidék negyedik legmagasabb hegye, amely kilencszázötvenhat méter tengerszint feletti magasságával csak négy méterrel marad el a Szilvási-kőtől.

A hegység a Bükk-fennsík keleti oldalán található, közigazgatásilag Bánkúthoz tartozik, ahol számos látványos turistaút és sípálya is található, köztük az Országos Kéktúra is.

A Bálványt a megyeszékhelyről legkönnyebben Mályinka irányából lehet megközelíteni. A települést elhagyva a meredek műúton haladunk, majd Bánkút felé eltérünk, egészen a Fehér Sas panzióig. Itt autónkat a parkolóban hagyva egy rövid, húsz perces sétával könnyedén felérhetünk a csúcsra, melynek tetején egy fém kilátóval találkozhatunk, ahonnan meseszép körpanoráma nyílik az egész vidékre.

A Bálványt érdemes összekötni a közelben található számos turistaút egyikével, de Nagymező felé is egyedülálló látványban lehet részünk. Visszafelé akiben még marad energia semmikép ne hagyja ki, a szintén csodaszép Dédesi várromot, melynek látványa megéri a meredek kaptatót.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!