Hirdetés

2019.06.06. 10:52

Erre figyeljen a repülőjegy vásárlásnál

Az elmúlt 10 év során a GVH 13 esetben folytatott versenyfelügyeleti eljárást különböző légitársaságokkal szemben, akik az általuk meghirdetett akcióik során jogsértő módon tájékoztatták a fogyasztókat a kedvezménnyel elérhető repülőjegyek áráról, annak igénybevételének feltételéről, korlátozottságáról és az azon felül kifizetendő járulékos költségekről.

 

Az egyes versenyfelügyeleti eljárások tapasztalatai alapján a GVH javasolja az utazni készülő fogyasztóknak, hogy a repülőjegy megrendelése előtt gondolják végig higgadtan a nagyon csábítónak tűnő tájékoztatásokat és a társaságok honlapján elérhető információkat, így különösen azt, hogy: egy útra vagy oda-vissza útra szól-e az ajánlat (ha csak egy útra érvényes, célszerű a társaság honlapján megnézni, hogy milyen áron érhető el a visszaútra érvényes jegy);

- a kedvezmény mely úti célokra és milyen időszakban és napokon használható fel;

- a feltüntetett ár fix, vagy a legalacsonyabb ár szerepel „-tól” jelzéssel;

- a repülő fedélzetére milyen típusú és méretű poggyászok vihetők fel ingyenesen;

- a különböző méretű csomagok feladásáért milyen összeget kell fizetnie;

- tartalmaz-e a hirdetés alatti apró betűs rész valamilyen különleges feltételt (például a feltüntetett jegyár nem tartalmazza a repülőtéri illetéket);

- milyen összegű foglalási/adminisztrációs költséget kell fizetnie;

- milyen távolságra van a reptér, ahol leszáll/felszáll a repülőgép a szállásától, milyen többlet költségeket okoz az oda történő eljutása;

- a repülőjegy módosítható-e;

- a különböző fizetési módok milyen többletköltséget jelentenek.

A felsoroltakon kívül minden esetben figyelmesen olvassa el a repülőtársaság általános szerződési feltételeit, mely részletesen tartalmazza a repülőjegy foglalására és annak módosítására, a poggyászokra, a beszállásra, biztosításokra és probléma esetén az ügyfélszolgálat elérhetőségére vonatkozó feltételeket.

Ingyenes fogyasztóvédelmi és versenyjogi tanácsadás Egerben

A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda (GVTI) csapata díjmentesen segít az egrieknek fogyasztóvédelmi és versenyjogi problémáik megoldásában. A GVTI fogyasztóvédők célja az, hogy segítsék a tudatos döntéshozást, és a panaszok rendezését. Sikeresebb a panaszkezelés, ha a fogyasztók és vállalkozók tisztában vannak problémájuk jogszabályi hátterével. Ezeknek a jogoknak a megismerésében és panaszlevél megírásában segít teljesen díjmentesen, – a Gazdasági Versenyhivatal megbízásából, vele együttműködésben dolgozó, – Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda.

Szakterületeik: megtévesztő reklámok, szavatosság és jótállás, üdülési jog, termékbemutatók, közüzemi szolgáltatások, internetes vásárlások, jelentős piaci erővel való visszaélés, utazási szerződések, légi utasok jogai, üzletfelek megtévesztése.

Elérhetőségek:

Tel: +36 30 741 2373

Nyitvatartás:

Hétfő: 12:00-16:00

Kedd: 9:00-13:00

Szerda: 12:00-16:00

Csütörtök: 9:00-13:00

Péntek: Zárva

Címkék#hirdetés

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában