hirdetés

2019.10.09. 11:40

Gondolja végig higgadtan! – mielőtt fűtését és nyílászáróit korszerűsíti

A Gazdasági Versenyhivatalhoz érkezett jelzések alapján számos fogyasztó abban a hitben fizetett egyes vállalkozásoknak nyílászárók hőkorszerűsítéséért, gáz flexibilis csövek és gömbcsapok cseréjéért, fűtőberendezések átvizsgálásáért, szén-monoxid riasztó készülék felszereléséért, hogy a csere vagy a korszerűsítés kötelező jellegű, illetve jogszabályon alapuló, és a gáz-szolgáltató képviseletében keresték fel őket, azonban a munkálatok elvégzését követően szembesültek azzal, hogy a gázszolgáltatónak semmi köze a cseréhez, az átvizsgálás, korszerűsítés, szén-monoxid készülék felszerelése pedig egyébként nem is kötelező.

A fogyasztókat az otthonukban felkereső személyek egyenruhaszerű öltözéke és határozott fellépése rendszerint azt a benyomást keltette a fogyasztókban, hogy a gázszolgáltatótól, illetve annak a megbízásából keresték fel őket.

A gáz flexibilis csövek cseréjével, nyílászárók korszerűsítésével, és a szén-monoxid riasztó készülékek beszerelésével kapcsolatban egyaránt problémát jelentett, hogy a vállalkozás egy olyan összeg megfizetését kérte a helyszínen (foglaló/ kiszállási és szerződéskötési költség/ felmérési díj), amelyet abban az esetben sem térít vissza, ha a fogyasztó eláll a szerződéstől – miközben a fogyasztók azt hitték, hogy előlegként fizetik be a kért összeget.



Amennyiben tehát szerelők keresik fel otthonában, fordítson különös figyelmet a következőkre:

  • Amennyiben valamilyen cserét/javítást ajánlanak fel Önnek egy vállalkozás részéről, mindig tisztázza, hogy a helyszíni szemle, illetve előzetes állapotfelmérés díja felszámításra kerül-e abban az esetben is, ha Ön nem rendeli meg a felajánlott terméket/ szolgáltatást, vagy pedig eláll a szerződéstől!
  • Amennyiben a szerelők azt a benyomást keltik, hogy a gázszolgáltatótól keresték fel Önt, kérje meg őket, hogy arcképes igazolványukkal és megbízólevelükkel igazolják magukat! Fényképes igazolvánnyal bármely cég munkavállalója rendelkezhet, ezért fordítson különös figyelmet arra, hogy az igazolvány, illetve a megbízólevél valóban tartalmazza-e a gázszolgáltató arculati elemeit, továbbá lehetősége van leellenőrizni a szolgáltatónál, hogy ténylegesen az ő alkalmazottja-e a szerelő!
  • Tartsa szem előtt, hogy a gázszolgáltatók szerelési munkálatokat végző alkalmazottai nem jogosultak készpénz átvételére!
  • Amennyiben a szerelők a szükséges munkálatok kötelező jellegére hivatkoznak, kérjen felvilágosítást arra vonatkozóan, hogy pontosan milyen jogszabálynak, szabályzatnak, vagy szabványnak való megfelelést szolgálja a tervezett beavatkozás!
  • Ne tévessze össze a gázszolgáltató alkalmazottai által készített jegyzőkönyvet egy vállalkozással kötött szerződéssel!
  • Legyen tisztában azzal, hogy az üzlethelyiségen kívül kötött szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat, és a vállalkozás, amely az otthonában kereste fel, köteles erről tájékoztatást nyújtani!
  • Ne hagyatkozzon a szóbeli tájékoztatásra! Alaposan tanulmányozza át a szerződést, mielőtt aláírja, és fordítson különös figyelmet arra, hogy a szerződésben rögzítésre kerültek-e a következő pontok:

  • a szerelő nem a gázszolgáltató megbízásából jár el;
  • az elvégzett munkálatok nem kötelező jellegűek;
  • a foglaló/ kiszállási és szerződéskötési költség/ felmérési díj a fogyasztó elállása esetén nem jár vissza!
  • A megfontolt döntéshez időre van szükség. Amennyiben a vállalkozás részéről azonnali döntéshozatalra késztetik – például azzal érvelve, hogy a termék később drágább lesz – éljen a gyanúval, hogy nem tisztességesek a szándékaik!
  • Mielőtt megvásárolná a vállalkozás által kínált terméket, tájékozódjon arról, hogy mennyi egy gáz flexibilis cső, illetve szén-monoxid riasztó készülék, vagy más termék piaci értéke és beszerelési költsége, és ezen információk birtokában hozza meg ügyleti döntését!
  • Ingyenes fogyasztóvédelmi és versenyjogi tanácsadás Egerben

    A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda (GVTI) csapata díjmentesen segít az egrieknek fogyasztóvédelmi és versenyjogi problémáik megoldásában. A GVTI fogyasztóvédők célja az, hogy segítsék a tudatos döntéshozást, és a panaszok rendezését. Sikeresebb a panaszkezelés, ha a fogyasztók és vállalkozók tisztában vannak problémájuk jogszabályi hátterével. Ezeknek a jogoknak a megismerésében és panaszlevél megírásában segít teljesen díjmentesen, – a Gazdasági Versenyhivatal megbízásából, vele együttműködésben dolgozó, – Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda.

    Szakterületeik: megtévesztő reklámok, szavatosság és jótállás, üdülési jog, termékbemutatók, közüzemi szolgáltatások, internetes vásárlások, jelentős piaci erővel való visszaélés, utazási szerződések, légi utasok jogai, üzletfelek megtévesztése.

    Elérhetőségek:

    Tel: +36 30 741 2373

    Nyitvatartás:

    Hétfő: 12:00-16:00

    Kedd: 9:00-13:00

    Szerda: 12:00-16:00

    Csütörtök: 9:00-13:00

    Péntek: Zárva

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában